Seko mums

Dažādi

Vai spēsim pielāgoties pie četrjoslu ātrgaitas ceļiem?

Foto: pixabay.com

Kā jau ziņojām, pēc 20 gadiem varēsim nokļūt no Rīgas līdz Daugavpilij divu stundu laikā, jo līdz 2040 gadam Latvijā plānots izveidot ātrgaitas ceļus. Ar ko nāksies rēķināties autovadītājiem, skaidro “ReTV”.

Pirmie Atrgaitas posmi būs Rīgas apvedceļi. Tie būs pārveidoti jau pēc 4 gadiem. “Sāksim ar Rīgas A4 apvedceļu no Siguldas šosejas līdz Salaspilij, pēc tam arī no Babītes līdz Ķekavai. Es rēķinu, ka projektēšanai ir apmēram divi gadi un pēc tam divi gadi, aptuveni, būvniecībai,” skaidro satiksmes ministrs (JKP), Tālis Linkaits. Savukārt bijušais autoceļu inženieris Juris Anitens šaubās, ka līdz 2040. gadam ir reāli īstenot visu projektu. “Vai 20 gados var realizēt tādu projektu, tādā apjomā, kādā tas tika minēts? Es domāju, ka nē! Es nedomāju, ka pēc 20 gadiem šeit būs četru joslu kustība. Tas nav ticams,” saka Juris.

Taču ministrs ir pārliecināts, ka vismaz pirmās desmitgades plāni īstenosies, turpretī par nākamajiem desmit gadiem tomēr prognozēt ir grūti. “Plāns ir reāls, bet mēs nekad nevaram zināt kā situācija atrisināsies pēc 10 vai 15 gadiem. Taču tuvākajai desmitgadei darbības soļi ir pietiekami realistiski, lai tos varētu īstenot,” skaidro ministrs.

Jau tagad paredzami sarežģījumi, piemēram, atpirkt zemes no īpašniekiem. Jo kā rāda pieredze, sarunas ar zemju īpašniekiem, tiesāšanās var paildzināt projekta realizāciju. Ministrs saka: “Pieredze ar zemju atpirkšanām Valsts vajadzībām ir vispār sāpīga. Pirmos ceļus būvēsim balstoties uz valsts esošajiem ceļiem, nebūs jāapgūst jaunas zemes, tāpēc pirmais posms ir pietiekami realistisks.”

Jau minēts, ka Valsts ceļu attīstības plāns līdz 2040 gadam paredz vismaz 1000 km galvenos autoceļus pārveidot par četrjoslu ātrgaitas šosejām, pa kurām varēs braukt ar 130 km/h. Bažas rada arī tas, vai cilvēki gados, vadot savus automobiļus spēs adaptēties izmaiņām. Juris Anitens gan nesaskata, ka tas varētu sagādāt lielas problēmas “Ja es kā cienījams 100 gadus vecs braucējs gribu braukt lēnāk, es braukšu pa smago mašīnu joslu. Es nedomāju, ka tas radīs briesmīgas problēmas,” tā Juris.

Projektu paredzēts īstenot trīs posmos. Projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums ir ap trīs miljardiem eiro. Jau drīzumā Ministru kabinets lems par finansējuma piešķiršanu projekta vajadzībām.

Sadursme.lv aicina! Sūti savu reportāžu video vai stāsta veidā par kādu no Tev šķietami aktuālajām problēmām uz mūsu e-pastu: sadursmeredakcija@gmail.com. Tavas domas tiks uzklausītas un, iespējams, arī publicētas mājas lapā un soc.tīklos!

Avots: ReTV

Izsaki savas domas...

avatar

Jaunākās

To Top