Seko mums

Dažādi

Vai konkurss Deglava tilta būvuzraudzībā tika sarunāts?

Ekrānuzņemums / Nekā Personīga

Pastāv aizdomas par sarunātu konkursu Deglava tilta būvuzraudzībā, un Konkurences padomei būs jāpārbauda, vai iesniegums par Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkumu neatbilst karteļa pazīmēm, vēsta raidījums “Nekā personīga”.

Kā “Nekā Personīga” atgādina, joprojām nav pabeigts ne Brasas, ne Deglava tilts. Deglava tilta remonta izmaksas gandrīz trīs reizes pārsniedz plānoto budžetu un izmaksās 14 miljonus. Rīgas domes Satiksmes departamenta vadība taisnojas, ka būvnieks krāpies ar  neatbilstošiem materiāliem, tāpēc līgums bijis jālauž un darbi iekavējušies Un nu kosmētiskā remonta vietā nāksies veikt kapitālo remontu.

Ekrānuzņēmums, Nekā Personīga

Par nekvalitatīvu pienākumu veikšanu darbs uzteikts iepriekšējam būvuzraugam. Un daļu no 60 000 tam nesamaksāja. Nu būvuzraudzība maksās 100 000 eiro, un uzvarētāja izraudzīšanās rada aizdomas par, iespējams, sarunātu konkursu.

Pasūtītājs neuzskata, ka  būvuzrauga pakalpojumi ir sadārdzināti, jo tas bija vienīgais pretendents. Atšķirībā no iepriekšējā iepirkuma, būvuzraugam esot ierēķinātas arī  laboratorijas izmaksas. “Nekā personīga” pārliecinājās, ka no 100 000 eiro materiālu pārbaudei domāti tikai 2000 eiro.

Ekrānuzņēmums, Nekā Personīga

Būvdarbu stadijā Deglavas tilts ir nu jau divus gadus. Tilta konstrukcija izrādījās sliktākā stāvoklī, nekā sākotnēji varēja šķist, tādējādi izmaksas kļuva lielākas un darbi ieilga. Jūnijā atklājās, ka ietvju daļā būvnieks izmantojis zemākas kvalitātes betonu nekā paredzēts. Satiksmes departaments pārtrauca sadarboties ar firmu “Kauno tiltai” un būvuzraugu “BaltLine Globe”.

Otrā posma darbu veikšanai sludināja jaunu konkursu. Par uzvarētāju atzina SIA ‘Tilts”, kas kopā ar “Kauno Tiltai” ir strādājusi kopā, būvējot pārvadu Daugavpilī. Arī tur bijušas problēmas ar būvdarbu laikā nomainītiem materiāliem.

Ekrānuzņēmums, Nekā Personīga

Lai satiksmes departaments iepriekšējās kļūdas neatkārtotu, svarīgs ir būvuzraugs. Pirmajā konkursā nepieteicās neviens pretendents, jo prasības bija augstas – pieredze divu tiltu būvuzraudzībā piecu gadu laikā.  Pēc pirmā neveiksmīgā konkursa, Rīgas domes Satiksmes departaments sarunu procedūrā izraudzījās trīs firmas, no kurām tikai viena specializējas tiltu uzraudzībā. Viens  uzņēmums piedāvājumu vispār neiesniedza, otrs konkursa laikā piedāvājumu atsauca. Palika tikai viens pretendents – “Firma L4” .Un ar tās nosaukto cenu – vairāk nekā 100 000 to atzina par uzvarētāju (102 850 eiro).

Ekrānuzņēmums, Nekā Personīga

Visas trīs firmas, ko Satiksmes departaments uzaicināja, ir savā starpā saistītas. “Vianova” valdes priekšsēdētājs Sandis Zvidriņš ir konkursā uzvarējušās  “FirmasL4” kādreizējais darbinieks. Bet SIA “Juris Rozīte” vienīgā amatpersona, pēc Būvniecības informācijas sistēmas ziņām, joprojām sniedz savus pakalpojumus “FirmaiL4′. 

Reinbahs uzsvēra, ka, iepirkumu process nekādā mērā nav pārkāpts. Komentējot publiskajā datu bāzē atrodamo informāciju, ka Juris Rozīte un Sandis Zvidriņš ir strādājuši “Firmā L4”, RD Satiksmes departamenta direktors vērsa uzmanību, ka departamenta darbiniekiem nav kompetences pārbaudīt kurš kurā gadā pie kura strādājis.  Viņš uzdeva pretjautājumu – vai tad jebkurš pretendents izslēdzams no iepirkuma tā dēļ.

Kā “Nekā Personīga” atklāj, Rīgas domes Satiksmes departamentā neviens nav uzņēmies atbildību par projekta sadārdzināšanos un darbu ieilgšanu. Jaunajam būvniekam darbi jāpabeidz līdz nākamā gada 1.septembrim. Vairāk uzzini, skatoties “Nekā Personīga” sižetu.

Avots: skaties.lv/Nekā personīga

Sadursme.lv aicina! Sūti savu reportāžu video vai stāsta veidā par kādu no Tev šķietami aktuālajām problēmām uz mūsu e-pastu: sadursmeredakcija@gmail.com. Tavas domas tiks uzklausītas un, iespējams, arī publicētas mājas lapā un soc.tīklos!

Izsaki savas domas...

avatar

Jaunākās

To Top