Seko mums

Aktuāli

Vai elektromobilis pārstās būt izdevīgs?

Kopš šī gada 31.janvāra viens no elektromobiļu uzpildes tīkliem Lonity ieviesa jaunus tarifus, kas ārkārtīgi samulsināja elektrisko transportlīdzekļu īpašniekus. No minētā datuma, lai uzpildītu, piemēram, Nissan Leaf elektromobili, īpašniekam nāksies samaksāt gandrīz 50 eiro, vai, precīzāk sakot, 49 eiro. Ar elektriskās uzlādes jaudu ir jāpietiek aptuveni 400 km. No otras puses, par 50 eiro jūs varat nopirkt 35 litrus benzīna un, izmantojot “compact” tipa transportlīdzekli (piemēram, VW Golf), nobraukt aptuveni 600 km. 

Par šādu ziņu Rīgā A3C pastāvīgie klienti tika informēti jau 20.janvārī. Pirms šiem tarifiem elektromobiļa pilna uzlāde izmaksāja 8 eiro. Tagad viens elektriskais kW/h jums izmaksās 0,76 eiro. Protams, šāds notikumu pavērsiens šī auto uzpildes tīkla klientiem bija negaidīts un nepatīkams pārsteigums. Tie elektromobiļu īpašnieki, kas iegādājās savus ekoloģiskos un ekonomiskos transportlīdzekļus https://nordlizings.lv/auto-lizinga-pieteikums/  , uzreiz zaudēja ticību pirkuma idejiskumam. Jo šī elektriskā uzpildes tīkla sadārdzinājumam var sekot cenas palielināšanās šiem pakalpojumiem arī citos uzpildes punktos. Šajā gadījumā elektromobilis ne tikai pārstāj ekonomēt jūsu naudu, bet jums vēl arī nāksies piemaksāt par tā ekoloģiskumu, ar ko nebūt ne visi būs apmierināti! 

Ja elektromobilis tiks uzskatīts par neizdevīgu, tad uz to uzreiz attiecinās arī faktu, ka ar vienu uzpildi tas nevar tālu aizbraukt, bet automašīnas ar iekšējās aizdedzes dzinēju varēs ietilpināt savā bākā tik daudz benzīna, ka ar to divkārt pārspēs elektromobili. 

Pats par sevi šis auto uzpildes tīkls tiek uzskatīts par samērā prestižu un populāru. To dibinājuši slavenie pasaules auto zīmoli BMW, Ford un VW, mazliet vēlāk korporācijai pievienojās arī Hyundai. Šobrīd tīklam pieder 200 uzpildes stacijas, kas izvietotas 20 valstu teritorijās. Bez šādu tarifu paskaidrojuma kompānija nevarēja iztikt. Tās dibinātāji uzskata, ka ieviestā cenu politika būs finansiāli daudz pamatotāka un caurspīdīga. Lai cenu pāreja elektriskajai uzlādei nebūtu tik agresīva, pastāvīgajiem klientiem tiek piedāvātas atlaides un akcijas, kā arī individuāli lojalitātes nosacījumi, kas ļauj uzpildīt autonomās baterijas par speciālu cenu. 

Ko gaidīt 2020.gadā no automobiļu elektrofikācijas? 

Tieši 2020.gadā stājās spēkā jaunie CO2 izmešu standarti, kas aizliedz parastajiem auto izmest atmosfērā ogļskābo gāzi vairāk kā 95 g. Šai sakarā daudzi ierastie transportlīdzekļi uz visiem laikiem pametīs Latvijas ceļus. Tie būs ar kaut ko jāaizvieto, un šie aizvietotāji būs hibrīdi un elektromobiļi. Lai neradītu transportlīdzekļu deficītu, ES ar pasaules populārāko zīmolu jauno izstrāžu palīdzību nolēmusi izlaist elektrisko transportu lielos apmēros.

Šādam piespiedu līdzeklim Latvijā ir jānovērš soda naudas maksājumi 33 miljardu eiro apmērā par CO2 izmešu pārsniegšanu atmosfērā. Bet ar to izmešu samazināšanas programma nebeidzas: 2025.gadā mūsu transportlīdzekļu īpašniekus sagaida daudz stingrāki nosacījumi, bet 2030.gadā tiks veikti nākamie ierobežojumi. 

Pēc ekspertu domām, maksāt šādus sodus būs ļoti neizdevīgi, tāpēc auto zīmoli centīsies investēt tieši elektrofikācijā. Šādā tempā daudzi auto ražotāji uz visiem laikiem pazudīs no auto tirgus. 

Statistika valstī 

2020.gads atnesīs ne tikai auto tirgus papildināšanu ar elektromobiļiem, bet arī zemākas cenas. Elektromobiļus sāks ražot pat tās rūpnīcas, kuras pirms tam ir nicinājušas elektrisko autonomitāti. 

Par elektromobiļu skaita pieauguma gadu Latvijā var nosaukt jau 2019.gadu, jo tieši šajā periodā valstī tika ievests vislielākais skaits elektromobiļu salīdzinājumā ar iepriekšējiem periodiem. 

2019.gadā 11 mēnešu laikā elektromobiļu skaits Latvijā pieauga par 213 vienībām: salīdzinājumam, 2014.gadā ar valsts subsīdijām tika nopirkti tikai 174 elektromobiļi, bet 2013.gadā nopirkto elektromobiļu skaits bija vēl par 61 vienību mazāks. Oficiāli pieteikumi pagaidām vēl nav saņemti, bet eksperti prognozē, ka elektromobiļu pieaugums 2020.gadā sasniegs 40% atzīmi salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu.   

2020.gadā elektromobiļu sortimentā parādīsies 37 modeļi, un tas ir, neņemot vērā akumulatora hibrīdus un elektromobiļus, kas strādā uz ūdeņraža. 28 no tiem varēs iegādāties jau 2020.gadā. Iespējams, ne visi 37 būs pieejami Latvijā, bet ES valstīs tie noteikti parādīsies pilnā apmērā. 

Kādus elektromobiļus sastapsim 2020.gadā: 

  • Audi Q4 e-tron.
  • BMW iX3.
  • Aston Martin Rapid Е.
  • Dacia / Renault City K-ZE.
  • Volvo XC40 Recharge.
  • Volkswagen ID.3.
  • Volkswagen ID.4.
  • Tesla Rodster.
  • Tesla Model Y.
  • Škoda Citigo-e IV.
  • DS 3 Crossback E-Tense.
  • Fiat 500e.
  • Kia e-Niro.
  • Lexus UX300e.
  • Kia e-Seoul.
  • Honda е.
  • Ford Mustang Mach-E.
  • Mazda МХ-30.
  • Mini Elektriskais.
  • Mercedes-Benz EQC.
  • Opel Korsa.
  • Peugeot E208.
  • Peugeot E2008.
  • Polestar 2.
  • Porsche Taycan.
  • Renault Zoe ZE 50.
  • SEAT el-Born.
  • SEAT Mii Electric.

Protams, šāda izvēle nevar neiepriecināt, bet reizē ar plašo sortimentu ir jāsaprot arī tas, ka elektromobiļu cena būtiski samazināsies. Viens no VW noslēpumiem ir tas, ka šogad visā Baltijas teritorijā viņi plāno pārdot aptuveni 3000 elektromobiļu. Ja to izdosies izdarīt, tad šādu transportlīdzekļu skaits Latvijā tikai 2020.gadā vien palielināsies divas reizes. Tomēr daudziem cilvēkiem jauna vai mazlietota elektromobiļa cena būs pārāk augsta. Ko darīt šādā situācijā? Pirmais, nevajag uzreiz krist panikā. Otrkārt, iepazīstaties ar to auto īpašnieku atsauksmēm, kas jau ir paspējuši iegādāties elektromobili, kā arī ar ekspertu viedokli. Ja vēlēsieties nopirkt elektromobili, jūs varēsiet noformēt transportlīdzekli kredītā, līzingā vai mainīt esošo auto pret piemaksu. Finanšu piedāvājumu variantu jums būs samērā daudz, būs arī virkne kompāniju, kas nodarbojas tieši ar šādu pakalpojumu piedāvāšanu, piemēram, Nord Auto Līzings, kas jau darījuma dienā ļauj reģistrēt transportlīdzekli uz klienta vārda u.t.t.

Izsaki savas domas...

avatar

Jaunākais

To Top