Seko mums

Aktuāli

Vāc parakstus pret četru joslu ātrgaitas šoseju Latvijā

foto:lsm.lv

Jaunatnes organizācija “Protests” iesniegusi iniciatīvu portālā “Manabalss.lv”, aicinot parakstīties par klimatneitrālu un zaļu satiksmi 2040.gadā bez dārgām četru joslu ātrgaitas šosejām, tā manīts portālā “Manabalss.lv”

Iniciatīvas pieteicēji skaidro, ka tā ir atbilde pagājušajā mēnesī prezentētajam Latvijas valsts ceļu attīstības plānam laikā no 2020.gada līdz 2040.gadam, kas paredzētu lielus ieguldījumus četru joslu ātrgaitas šoseju izveidē no Rīgas uz visiem galvenajiem attīstības centriem. 

“Piedāvātais Latvijas valsts ceļu attīstības plāns paredz četrjoslu ātrgaitas šoseju izbūvei atvēlēt gandrīz 6 miljardus eiro — tie ir 300 miljoni eiro katru gadu. Tas nozīmētu vairāk nekā dubultot valsts autoceļu gada budžetu, ieguldot milzīgā ceļu paplašināšanā valstī ar sarūkošu iedzīvotāju skaitu laikā, kad mums jādara viss, lai novērstu klimata krīzi un sasniegtu klimatneitralitāti. Satiksmes politikai jāveicina zaļa pārvietošanās, tāpēc ieguldījumi jāveic sabiedriskajā transportā un piedāvātais valsts ceļu attīstības plāns nav atbalstāms, ” tā iniciatīvas pieteicēji

Jaunatnes organizācija “Protests” pārstāvji pauž uzskatu, ka Latvijas valsts ceļu attīstības plānam jābūt samērīgam, attīstot Rīgas apvedceļu un līdzekļus ieguldot arī reģionālajos ceļos. Kā arī galvenos ieguldījumus jāveic vilcienu satiksmes un sabiedriskā transporta uzlabošanā un attīstībā, jo šie pārvietošanās veidi esot dabai draudzīgāki un saskan ar Eiropas zaļajā kursā nosprausto uzdevumu: “līdz 2050. gadam transporta radītās emisijas jāsamazina par 90 %”.

Tādējādi satiksmes politikas prioritātēm pēc iniciatīvas iesniedzēju domām, esot jābūt citādām kā līdz šim. Organizācija skaidro, ka ir jāatsāk dzelzceļu tīkla elektrifikācija, jāattīsta vilcienu un autobusu parks, jāturpina līdzfinansēt sabiedriskā transporta biļetes, jāveicina sabiedriskā transporta pieejamība cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, veciem cilvēkiem un cilvēkiem ar bērnu ratiņiem. Tāpat esot svarīgi veicināt multimodalitātes principu satiksmes sistēmā.

Sadursme.lv aicina! Sūti savu reportāžu video vai stāsta veidā par kādu no Tev šķietami aktuālajām problēmām uz mūsu e-pastu: sadursmeredakcija@gmail.com. Tavas domas tiks uzklausītas un, iespējams, arī publicētas mājas lapā un soc.tīklos!

Avots: manabalss.lv

4
Izsaki savas domas...

avatar
4
0
0
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4
KasparsDivanaDir..EgilsDaniels
Newest Oldest Most Voted
Daniels
Guest
Daniels

Kurš normāls cilvēks gribētu taisīt tik lielu šoseju, mums latvijā tādu nevajadzēs jo visdrīzāk ja to šoseju uzcels tur būs samērā tukšs, labāk remontēt rīgas un reģionālos ceļus kuri ir kritiskajā stāvoklī.

Egils
Guest
Egils

Kam jums tos ātrgaitas ceļus? Cilvēki jau nemāk uzvesties uz ceļa un vēl gribat uztaisīt ātrgaitas ceļu? Labāk salabojat tos ceļus kam vajadzīgi remonti nevis domāt par to ko nevajag Latvijā. Būs ātrgaitas ceļu būs arī vairāk avārijas

DivanaDir..
Guest
DivanaDir..

Dzīvojot un strādājot dažādās Latvijas malās, atbalstu ātrgaitas ceļus. DIVAS joslas katrā virzienā, kas ir pietiekami platas lai pārvietotos normālā ātrumā ir labs risinājums JO:
-no ekoloģiskā viedokļa, mazāks degvielas patēriņs un kvēpu filtra/katalizatora pilnīgāka izmantošana, atstājot tos pēc iespējas ilgāk darba temperatūrā;
-daudz drošāk….. Vai jūs apkārt Rīgai esat mēģinājuši apbraukt un vai varat teikt ka nerodas bailes par savu dzīvību dēļ kāda pārgalvīga braucēja?

Ja runa ir par 4 joslām vienā virzienā, kā dotais foto, pat piekrītu protestam. Spriežot pēc jūrmalas šosejas, šajā valstī ir grūti ar 2+ joslām uz vienas brauktuves, katrā virzienā.

Kaspars
Guest
Kaspars

vispār jau runa gāja Minesteriem par 4 joslu ceļiem nevis 4 joslu brauktuvēm… tas pats kas no Rīgas uz Siguldu, kas no Rīgas uz Ogri, tikai aptverot visus Latvijas reģionu centrus un likvidējot 1 līmeņa krustojumus… bet te jau tikai āži blēj un karavāna tik ripo!


Jaunākās

To Top