Seko mums

Aktuāli

Uz Vidzemes šosejas jaunā seguma manāmas plaisas

Kopš 2019.gada pavasara norisinās pārbūves darbi uz Vidzemes šosejas posmā no Garkalnes līdz Sēnītei jeb satiksmes mezglam, kur atdalās Valmieras šoseja. Pa ziemas sezonas laiku darbi ir apturēti un tie tiks atsākti tuvāko mēnešu laikā. Taču šoreiz darbu norisi ievērojami ietekmēs jaunajā segumā konstatētās plaisas.

Plaisas konstatētas rekonstruētajā ceļa posmā aiz Vangažiem, braucot Sēnītes virzienā. Lai gan pavasarī vēl paredzēts uz ceļa klāt asfaltbetona segumu, plaisām tāpat nevajadzētu būt. To atzīst arī būvdarbu veicējs, uzņēmums Binders.

Būvdarbu pasūtītājs VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) skaidrojis, ka plaisas nedrīkst būt ne jaunā seguma apakškārtā, nedz arī asfalta virskārtā, kurš vēl tikai tiks uzklāts. Ņemot to vērā, pašreiz ir būtiski noskaidrot, kādēļ plaisas ir radušās un jādara viss iespējamais, lai tās likvidētu. LVC pārstāve Anna Kononova minējusi, ka iemesli var būt visdažādākie – gan būvniecībā izmantotie materiāli un tehnoloģijas, gan arī ģeoloģiskās īpašības, kas raksturīgas šim apvidum.

Uzņēmuma Binders projektu vadītājs Aldis Vigulis skaidro, ka posmā starp Vangažiem un Sēnīti ir purvs, zem ceļa ir kūdra, kas nav norakta. Tas nav veikts tādēļ, ka projektētāja skatījumā kūdra bijusi pietiekami sablīvējusies. Vecā asfalta atkārtota izmantošana, to iekļaujot jaunu šķembu un cementa maisījumā, tam apakšā ieklājot ģeotekstilu, acīmredzot, būs par maz, secina projektu vadītājs. Pēc LVC pārstāves Annas Kononovas teiktā, tagad jāturpina novērošana un pavasarī jāveic urbumi, lai noskaidrotu plaisu veidošanās cēloņus un veiktu nepieciešamās izmaiņas projektā. Jo plaisām šeit nevajadzētu parādīties ilgu laiku.

Avots: tvnet.lv
avatar

Jaunākais

To Top