Seko mums

Dažādi

Uz Tīnūžu-Kokneses šosejas nedarbojas vidējā ātruma radari, palielinās autoavāriju skaits

Pērn 2019. gadā uzraudzības kontroles sistēma, kas kontrolē transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu tika ieviesta septiņus kilometrus garā posmā uz šosejas Tīnūži-Koknese. Sistēma šobrīd vairs nedarbojas, jo valdībā nav rasts nepieciešamais finansējums tās uzturēšanai, ziņo portāls LSM.lv.

Ieguvums no pilotprojektā uzstādītajām iekārtām bija acīmredzams, jo, kā norāda bijušais Valsts Policijas (VP) priekšnieks Ints Ķuzis, tās darbības laikā minētajā posmā nenotika neviena avārija.

Tas atspoguļojas arī statistikā – tiklīdz sistēma pārstāja darboties, tā pēc Ķuža teiktā kontroles posmā atkal notiek avārijas. Vidējā ātruma kontroles sistēma uz Tīnūžu šosejas ir tikai viens piemērs, jo, Ķuža vārdiem sakot, “jautājums par tehnisko līdzekļu attīstību “ir uzkāries””.

Ātruma kontrole ar vidējā ātruma noteikšanas sistēmu paredz, ka transportlīdzekļa ātrums tiek fiksēts, ņemot vērā laiku, ko spēkrats pavada no viena punkta līdz nākamajam. Proti, pirmā kamera nofotografē transportlīdzekļa numurzīmi un fiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt otra kamera posma beigās atkārtoti nofotografē transportlīdzekli, lai pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju aprēķinātu, ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļā posmā. Ja vidējais braukšanas ātrums ir lielāks par šajā ceļa posmā atļauto, tad autovadītājam tiek noformēts administratīvā pārkāpuma protokols.

1991.gadā uz Latvijas ceļiem bojā gāja 1000 cilvēku, taču pateicoties ieviestajām uzraudzības un kontroles sistēmām, tai skaitā jauniem stacionārajiem fotoradariem, 2019.gadā uz Latvijas ceļiem ir ievērojams samazinājums bojā gājušo skaitā – 135 bojā gājušo.

Avots: tvnet.lv / LSM.lv.
avatar

Jaunākais

To Top