Seko mums

Latvijā

Uz ceļiem samazinājies policistu skaits, vairs nestrādā soda punktu sistēma

Daudzi autovadītāji spriež, ka uz ceļiem ir par daudz fotoradaru un par maz ir manāma ceļu policija, kā arī kādu brīdi nekas nav dzirdēts par soda punktiem. Kādēļ tas tā varētu būt?

“Tās prasības, kas ir izvirzītas ceļu policistam, un atalgojums galīgi neiet kopā. Nesen runāju ar kolēģiem no Vācijas, viņiem uz vienu vietu pretendē 20 cilvēki, pat vairāk. Mums ir nenormāls kadru iztrūkums, tāpēc jābūt gan finansējumam, gan sociālajām garantijām, lai cilvēki atgrieztos šajos posteņos. Nav jau tā, ka viņus neņem, bet neviens negrib,” saka satiksmes eksperts Oskars Irbītis.

Savukārt, Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis norāda, ka darbinieku trūkuma problēma vērojama visā valsts pārvaldē, ne tikai Valsts policijā. Vienlaikus viņš norāda, ka atalgojuma palielināšana varētu risināt darbinieku trūkumu.

Tikmēr satiksmes eksperts Oskars Irbītis skaidro, ka ceļu policistiem ir jābūt uz ceļa, lai atgādinātu noteikumus. “Robots var noķert jebkuru, kuram ir numurs. Var aizsūtīt uz māju kvīti, par ko cilvēks uzzina pēc mēneša… Ja policists aptur cilvēku un varbūt pat sodu neuzliek, bet izskaidro, ka tā rīkoties nevajadzēja, tad tas tomēr darbojas. Jo cilvēks, sastopot cilvēku, komunicē citādāk nekā gandrīz anonīmi saņemot ziņu par pārkāpumu. Tas, ko mēs redzam saistībā ar to, ka ceļu policistu kļuvis mazāk, mums īsti vairs nestrādā tāda preventīvā sistēma kā soda punkti,” saka Irbītis.

Pagājušajā gadā krietni mazinājies autovadītāju skaits, kuri “savākuši” astoņus soda punktus un kuriem līdz ar to jāapmeklē mācību kursi ceļu satiksmes drošības jautājumos un drošas transportlīdzekļu vadīšanas jautājumos.

Avots: Skaties.lv/Zebra
avatar

Jaunākais

To Top