Seko mums

Dažādi

Tehnisko apskati neiziesi, ja automašīnai būs izgriezts kvēpu filtrs

Ekrānuzņēmums / Zebra

Pēdējā pus gada laikā uz Latvijas pilsētu ielām manītas atsevišķas automašīnas, kurām lielākā noslodzē rodas melni dūmi, kāpēc tā un vai dīzeļdzinēja kvēpa filtru drīkst izgriezt, skaidro TV3 raidījums “Zebra”.

Jānis Liepiņš, CSDD transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks skaidro, ka dīzeļdzinēja kvēpu filtra izgriešana nav pieļaujama un to kontrolē tehniskā apskatē. “Labā ziņa ir tā, ka tehniskajā apskatē var kontrolēt, vai šis cieto daļiņu filtrs ir uzstādīts vai ir izgriezts ārā. Ja tas ir izgriezts, tad tas tiek vērtēts kā defekts un tehniskās apskates uzlīmi auto īpašnieks nesaņems,” tā Jānis Liepiņš.

Ekrānuzņēmums, Zebra

“Tāpat tehniskajā apskatē tiek vērtētas motora atgāzes. Ja ir stipra dūmošana un to apstiprina arī mēraparāts, tad arī būs negatīvs vērtējums. Savukārt jaunākiem automobiļiem tehniskajā apskatē tiek pārbaudīti arī diagnostikas dati, pieslēdzoties automobiļa borta elektroniskajai sistēmai. Ja šī sistēma parāda, ka automobilim ir problēmas ar atgāzēm, arī tad automobilim tehniskajā apskatē pozitīva vērtējuma nebūs,” norāda Liepiņš.

CSDD pārstāvis stāsta, līdzīgi kā informāciju tehnoloģijās, izstrādājot kaut ko jaunu, vienmēr uzrodas hakeri, kuri jauno sistēmu pamanās apiet. Arī autobūvētā ir “zelta roku meistari”, kas sapratuši, kā nenoņemot cieto daļiņu filtru, var izdarīt tā kvēpu filtra darbība ir apturēta, bet to tehniskajā apskatē automobilim pie pašdiagnostikas sistēmas nav iespējams konstatēt.

Ekrānuzņēmums, Zebra

“Un šī problēma nav tikai Latvijā, bet arī visā Eiropā un citviet pasaulē, kur tiek veikti atgāzu mērījumi. Pēdējo kādu pusotru gadu Eiropā gan automobiļu, gan to komponenšu, gan arī mēriekārtu ražotāji intensīvi kopā mēģina izstrādāt un ieviest iekārtu, ar kuras palīdzību varētu gan tehniskās apskates laikā, gan arī uz ceļa pārliecināties, vai ar cieto daļiņu filtru ir veiktas kādas neatļautas manipulācijas,” informē Liepiņš.

Autoinženieris Uldis Rolis iesaka, ka ja lielākoties jābrauc pa pilsētu, tad labāk nepirkt dīzeļauto, jo ar laiku var rasties problēmas. “Ja ikdienas maršrutos nebūs ārpuspilsētas posmi, kvēpu filtrs nespēs reģenerēties un ātri vien aizsērēs. Dīzeļauto jābūt kā vilcienam – liela krava un gari braukšanas posmi,” tā Rolis.

Ekrānuzņēmums, Zebra

Daudzi autobraucēji ir kaut vai dzirdējuši, ka dīzeļdzinēja kvēpu jeb cieto daļiņu filtrs ir dārga detaļa. Bet cik tad īsti tā maksā? Piemēram, 2006. gada “VW Golf” ar dīzeļmotoru neoriģinālais filtrs maksā 550 eiro, bet oriģinālais – 2200 eiro. Savukārt 2012. gada “Mercedes-Benz GLK” dīzeļa versijai pieejams tikai oriģinālais filtrs, kas maksā 2300 eiro. Latvijā iecienītam “biznesa auto” – 2010. gada “Audi” ar trīslitru dīzeļdzinēju – neoriģinālais kvēpu filtrs maksās 500 eiro, bet oriģinālais 2500 eiro.

Kā izrādās, cieto daļiņu filtrs satur dārgmetālus un jo dārgmetālu ir mazāk, jo kvēpu filtrs būs lētāks, kā arī kalpos īsāku laika periodu nekā oriģinālais. Vairāk uzzini, skatoties raidījuma “Zebra” sižetā.

Avots: sadrusme.lv / Zebra

Sadursme.lv aicina! Sūti savu reportāžu video vai stāsta veidā par kādu no Tev šķietami aktuālajām problēmām uz mūsu e-pastu: sadursmeredakcija@gmail.com. Tavas domas tiks uzklausītas un, iespējams, arī publicētas mājas lapā un soc.tīklos!

5
Izsaki savas domas...

avatar
3
2
0
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5
PerçiksPar izmaiņāmJanisRaichuAlex
Newest Oldest Most Voted
Alex
Guest
Alex

Mani moka tads jautajums . Ja ir ta . Ka masinai ir izgriezts tas dpf filtrs un tehniskaja apskate man ir teicami co2 izmesu radijumi ? Aiz sis masinas esmu braucis kadus 50km un veroju vai ir dumainiba vai nav. Un ziniet daudziem autiniem kam tie filtri vel ir savas vietas dumo 100reizes vairak neka sai kurai ir vins izgriezts. Brauca gan kalna ilgu laiku gan vienkarsi paatrinoties . Nav tadi drausmigi melni dumi ka daziem labiem.
Tad jautajums ir sekojosh . Vai sada auto ipasniekam ir jauztraucas ka vinam neiedos kadu reizi tehniskas apskates uzlimi ??

Raichu
Guest
Raichu

Palikšu pie uzskata ka filtrs ir tīrs bizness, kuram ar ekoloģiju ir maz sakara. Filtrs uzkrāj daļiņas un vēlāk tās dabā tiek nogādātas koncentrētā veidā, nevis izklaidus, kā tas notiek, ja viņa nav. Vielas nezūdamības likumu neviens nav atcēlis. Visas šīs zaļās idejas ir pilnīga utopija, turklāt dīzeļdzinējs pēc visiem pētījumiem krietni pārsniedz benzīna dzinējus un elektromobīļus savas efektivitātes ziņā un patiesībā ir dabai draudzīgāks savā ekspluatācijas mūžā. Rodās jautājums-kuram ir izdevīga dīzeļauto iznīcināšana un kuram no tā palielināsies peļņa? Naftas produktu ražotājiem tas ir izdevīgi. Vienkārši viņi savu panāk ar “zaļo” rokām.

Par izmaiņām
Guest
Par izmaiņām

Problēma tajā, ka tavi dīzeļa dūmi nav jāosta citiem auto vadītājiem, un nav arī jabojā veselība, šis daļiņas ieelpojot un uzkrājot organismā.
Pārāk daudz mašīnas aiz kurām pie sarkanā aizmugurē nav iespējams nostāvēt 3 reizes sev neievemjot mutē.

Janis
Guest
Janis

Naivie, bildēs ielikts vw t4 kurš visticamāk ir no 90 gadiem un kaut kāds 5er no labi ja 2000, par bmw nezinu, bet kāds vēl kvēpu filtrs iekš t4?? Bez tam no dzīves: tas pats 2.5 tdi kas ieks t4, skati iet, dūmainība nav, bet tad kad visu laiku esi mierīgi braucis, vienā jaukā dienā iedosi ribās apdzenot, aizmugurē būs dūmu mākonis kurā būs diezgan viegli noslēpt fūri, ko tagad?

Perçiks
Guest
Perçiks

Man a6 ar 2.5tdi. Skati eju bez problèmàm. Kà iedo rorè tà no spoguĺiem nekàda jèga 😅


Jaunākās

To Top