Seko mums

Dažādi

Sarūk ceļu satiksmes negadījumos cietušo un bojāgājušo skaits

Pagājušais gads kļuvis par gadu, kad satiksmes negadījumos cietušo un bojāgājušo skaits bijis vismazākais pēdējo 30 gadu laikā. Turklāt satiksmes intensitāte uz ceļiem pērn sasniegusi visaugstākos rādītājus pēdējo 10 gadu laikā, tā liecina statistikas dati.

Pērn par gandrīz 9% samazinājies bojāgājušo skaits, salīdzinājumā ar 2018.gadu. Pagājušogad pēc provizoriskiem datiem, ko publicējusi Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), uz ceļiem dzīvību zaudēja 135 cilvēki. Bet 1991. gadā šis skaitlis bija gandrīz par 90% augstāks.

“Ilgtermiņā visi satiksmes drošības parametri uzlabojušies ceļu satiksmē. Pērn salīdzinājumā ar 2018. gadu, pēc Latvijas Valsts ceļu (LVC) datiem, par 5% palielinājusies transportlīdzekļu intensitāte ceļu satiksmē. Tātad braucam vairāk, bet ciešam mazāk. Bet nu, protams, daudz jāstrādā gan pie infrastruktūras uzlabošanas, gan pie kontroles,” norāda CSDD pārstāve Ieva Bērziņa.

Pērn salīdzinājumā ar 2018. gadu samazinājies arī ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros cietuši cilvēki. Kaut gan šī ziema ir bez sniega un gājējus uz ceļa grūtāk saskatīt, par piektdaļu sarucis arī bojāgājušo gājēju skaits. Tikmēr aptaujāto autovadītāju viedokļi ir dalījušies – vieni uzskata, ka samazinājumam ir saistība ar mūsu braukšanas kultūras uzlabošanos, bet citi domā, ka tā joprojām ir zema.

Kaut gan ceļu satiksmes negadījumu skaits pērn nebija samazinājies, arī būtisks pieaugums tam nav konstatēts. Tikmēr satiksmes drošības ekspertus priecē fakts, ka bojāgājušo skaits pēdējo 30 gadu laikā kļūst arvien mazāks.

Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis uzskata, ka ir uzlabojušās tehnoloģijas un cilvēki paši patreiz brauc ar drošākiem automobiļiem nekā iepriekš: “Auto kļūst daudz vairāk, pat desmitkārtīgi, bet tie kļuvuši drošāki. Kas būtu ļoti vēlams, ja uzlabotos ekonomiskā situācija un ja mašīnas būtu jaunākas, tas lēciens būtu vēl lielāks.”

Eksperti uzskata, ka sava loma statistikas uzlabošanā, bijusi arī pērn nopirktajam policijas busiņam, kurš aprīkots ar 360 grādu kamerām.

Šie ir tikai minējumi, bet, lai noskaidrotu faktiskos uzlabojumu iemeslus, satiksmes drošības speciālistiem jāveic papildu pētījumi. Šī analīze aizņems vismaz pusgadu. Bet ir arī cerība, ka šāda pozitīvā tendence saglabāsies.

Avots: Skaties.lv/900 sekundes

Izsaki savas domas...

avatar

Jaunākais

Seko mums

To Top