Rīgā ieradies Eiropas savienošanas ekspresis Baltijas vilciens (video)


Rīgā ieradies Eiropas savienošanas ekspresis Baltijas vilciens (video)

Jaunā Eiropas platuma dzelzceļa “Rail Baltica” līnijas un satiksmes mezgla izbūvēšana Centrālajā stacijā pozitīvi ietekmēs Latvijas galvaspilsētas iedzīvotājus, uzņēmējus un kultūras pārstāvjus, tā otrdien Eiropas Dzelzceļa gada pasākumu programmas gaitā notikušajā diskusijā “Vilcienu stacijas kā pilsētas attīstības katalizators” atzina Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone.

“”Rail Baltica” savienojums ir gan Latvijas drošības, gan attīstības jautājums. Mūsu iedzīvotāji, uzņēmēji un kultūras pārstāvji būs ieguvēji no ātrākas un ērtākas mobilitātes Baltijā, un Eiropā. Rīga ar “Rail Baltica nostiprinās savu nozīmi, kā Baltijas sirds – kultūrai, ceļošanai, izglītībai un inovācijām,” uzsvēra I. Andersone.

Eiropas Dzelzceļa gada pasākumu programmas gaitā no Tallinas līdz Viļņai kursēja “Eiropas savienošanas ekspreša” Baltijas vilciens, kurā notika diskusijas par pārmaiņām dzelzceļa sistēmā un nākotnes perspektīvām pasažieru un kravu pārvadājumos, tostarp jaunajā Eiropas platuma dzelzceļa “Rail Baltica” līnijā.

Baltijas vilciens otrdien, 21.septembrī, ieradās Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā. Vilciena viesi iepazinās ar gaidāmajām pārmaiņām Centrālajā stacijā un “Rail Baltica” būvniecības darbu progresu, atstājot kopīgu vēstījumu nākamajām paaudzēm svinīgā laika kapsulas sagatavošanas ceremonijā.

Rīgas Centrālās stacijas būvlaukums tika atklāts pērn novembrī. Nepilna gada laikā ir norakta plānotā uzbēruma daļa, paverot iespēju sākt jaunās stacijas pamatu izbūvi. Tāpat veikta centrālā mezgla apakšzemes komunikāciju un infrastruktūras izbūve – kopumā 107 kilometru garumā izbūvēti dzelzceļa zonas signalizācijas, drošības, pasažieru apziņošanas un elektroapgādes infrastruktūras kabeļi.

Tāpat kopš pagājušā gada demontēti pieci kilometri veco telekomunikāciju kabeļu un no jauna izbūvēti 2,5 kilometri telekomunikāciju kabeļu, veikta trolejbusu kontakttīkla nomaiņa viena kilometra garumā, nomainīti elektrības kabeļi četru kilometru garumā, viena kilometra garumā nomainīta lietusūdeņu kanalizācija un izbūvēta siltumtrase Timoteja ielā.

Rīgas Centrālās stacijas dienvidu daļas būvniecību plānots sākt novembrī un pabeigt 2024.gadā, kad tiks sākta stacijas ziemeļu daļas būvniecība.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Avots: railbaltica.org
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Citi šobrīd lasa: