OCTA autovadītājam pieprasa atmaksāt vairāk nekā 5 tūkstošus


OCTA autovadītājam pieprasa atmaksāt vairāk nekā 5 tūkstošus
foto: skaties.lv

Kādā vasaras naktī vīrietis, braucot Talsos pa Raiņa ielu, nesavaldīja spēkratu un ietriecās hidrantā un privātmājas žogā. OCTA polises apdrošinātājs vēršas pret viņu, pieprasot atmaksāt vairāk nekā 5 tūkstošus. Autovadītājs bažījas, ka remontdarbu tāme, ko pašvaldība iesniedza apdrošinātājam, ir pārspīlēta, vēsta raidījums “Bez Tabu”.

Autovadītājs pēc ceļu satiksmes negadījuma aizmuka no notikuma vietas. Talsu novada pašvaldība, kurai pieder ūdens hidrants, vērsās Valsts policijā, jo sākotnēji hidranta sabojātājs nebija zināms. Ja nebūtu izdevies atrast aizmukušo šoferi, visticamāk, hidrantu nāktos labot par nodokļu maksātāju naudu.

Vēlāk Talsu novada pašvaldība, ar remontdarbu tāmi vērsās pie Sandra OCTA apdrošinātāja “ERGO”, pieprasot kompensēt autovadītāja nodarīto skādi. Ieskaitījis naudu – 5,7 tūkstošus eiro – pašvaldības kontā, “ERGO” regresa kārtībā vērsās pret savu klientu Sandri, pieprasot viņam atmaksāt kompensācijas summu, jo autovadītājs pēc ceļu satiksmes negadījuma pameta notikuma vietu. Sandris gan stāsta, ka neesot vēlējies mukt no problēmām. Pēc sadursmes bija piegājis pie privātīpašuma, kuram sabojāja sētu. Saimnieki neesot bijuši mājās, un, tā kā ar auto varēja pārvietoties, aizbraucis tālāk. Tiesa, policija bija jāizsauc, jo tika sabojāts arī hidrants.

Sandris nav ar mieru maksāt darbiem, kas realitātē nav veikti. Tiekoties pie ūdens hidranta, kam, kā sapratis, jau bija jābūt salabotam, viņš raidījumam demonstrē uz tāmē minēto un reāli veikto darbu nesakritībām. Pirmkārt, viņš norāda, ka uzstādīts lietots korpuss, lai gan tāmē noteikta jauna uzstādīšana. Tāpat nav veikti remontdarbi zonā ap hidrantu.

“ERGO” komunikācijas vadītāja Agnese Grīnberga raidījumam skaidro: ” Mums primāri ir pienākums atlīdzināt zaudējumus cietušajai pusei. Vairumā gadījumu tiek sagaidīta nauda no apdrošinātāja, tad tiek veikti remontdarbi. Skaidrs, ka mēs izvērtējam ekspertu sagatavotās tāmes. Vērtējam, kādi bijuši izdevumi līdzīgos gadījumos, skatāmies, kurš ir tāmes sastādītājs. Pievēršam uzmanību, vai tas ir reģistrēts uzņēmums vai privātpersona. Tāpat skatāmies, vai tāmi pārbaudījis kāds eksperts. Varam pārbaudīt eksperta sertifikāta numuru. Attiecīgi, ja ir sertificēts eksperts, kurš tāmi pārbaudījis, vairumā gadījumu apdrošināšanas sabiedrībai nav pamata neuzticēties tāmei. Protams, vainīgā persona ir tiesīga vērsties pie cita, neatkarīga eksperta, kuram var lūgt sagatavot alternatīvu tāmes izvērtējumu. To var iesniegt apdrošināšanas sabiedrībai, lūdzot izvērtēt, vai tāme bijusi pamatota. Tomēr, ja cietusī puse iesniegusi eksperta izvērtētu tāmi, būtībā apdrošināšanas sabiedrībai nav iemesla neticēt sertificēta eksperta izvērtējumam.”

Talsu novada pašvaldībā cer, ka drīzumā darbus izdosies pabeigt. “Hidrants ir pasūtīts, bet ārkārtējās situācijas dēļ tas vēl nav piegādāts. Šobrīd uzlikts lietots hidranta aizsargvāks, bet tas būs līdz brīdim, kamēr piegādās jauno hidrantu. Ar būvnieku noslēgta garantijas vēstule, kas apliecina, ka, kolīdz hidrantu piegādās, to uzstādīs. Ņemot vērā to, ka jaunais hidrants vēl nav uzstādīts pilnā komplektācijā, nav līdz galam paveikti pārējie darbi, ” skaidro Inita Fedko, Talsu novada pašvaldības pārstāve.

Avots: skaties.lv/Bez Tabu

Sadursme.lv aicina! Sūti savu reportāžu video vai stāsta veidā par kādu no Tev šķietami aktuālajām problēmām uz mūsu e-pastu: sadursmeredakcija@gmail.com. Tavas domas tiks uzklausītas un, iespējams, arī publicētas mājas lapā un soc.tīklos!

Izsaki savas domas...

avatar
Citi šobrīd lasa: