Seko mums

Kurzemē

Liepājā nonāk pirmais zemās grīdas tramvajs

foto: liepajniekiem.lv

Pirmdien, 16.novembrī no Horvātijas galvaspilsētas Zagrebas Liepājā ieradies pirmais speciāli šai pilsētai ražotais jaunais zemās grīdas tramvaja vagons, vēsta TV Kurzeme.

Pašlaik pa Liepājas ielām pārvietojas 16 tramvaji, kas ražoti pagājušā gadsimta 70.–80. gados. Plānots divu gadu laikā tos nomainīt pret 14 jauniem zemās grīdas vagoniem par aptuveni 20 miljoniem eiro.

Pirmdien jaunais uzņēmuma “Končar – Electric Vehicles” ražotais zemās grīdas tramvaja vagons no Liepājas ostas ceļu līdz tramvaju depo sāka vienpadsmitos vakarā. Kad tas pēc stundas bija ieradies vajadzīgajā vietā, cenšoties to novietot depo teritorijā, neiztika bez ķibelēm.

Izrādās, ka tramvaja vagonam ceļā uz Liepāju nosēdies akumulators. Vispirms to centās ”atdzīvināt”, izmantojot divas vieglās automašīnas, pēc tam tika pieņemts lēmums par pantogrāfa pievienošanu, lai saņemtu enerģiju no tramvaja elektrības vadiem. Tas pēc kāda laika arī izdevās, un jaunais vagons depo ieripoja vien rīta pusē.

Šobrīd ir skaidrs grafiks par sešu šādu tramvaju piegādi, savukārt noslēgtie līgumi paredz, ka vēl seši papildu vagoni Liepājā ieradīsies līdz 2022. gadam. Savukārt par vēl divu tramvaju iegādi tiek gatavota dokumentācija.

“Pirmkārt, tie būs pilnīgi jaunas paaudzes tramvaji, ērtāki, klusāki, arī dizaina ziņā savādāki. Pirmais un galvenais ieguvums ir tas, ka tajos būs ērtāk iekāpt, būs ērtāki sēdekļi, ērtāks salons māmiņām ar ratiņiem un cilvēkiem ar kustību traucējumiem,” stāstīja SIA ”Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks.

Pirms jaunais zemās grīdas tramvajs nonāca Liepāja, to aptuveni nedēļas garumā testēja Zagrebā, piemēram, tika pārbaudīta bremžu sistēmas darbība, gan tukša un gan arī pilna vagona apstākļos, imitējot pasažieru svaru.

Sākotnēji bija plānotas arī praktiskās nodarbības tur aizbraukušajiem ”Liepājas tramvaja” darbiniekiem, bet tas Covid-19 pandēmijas dēļ līdz galam nebija izdevies, taču iespaidu par jaunā tramvaja priekšrocībām, salīdzinot ar vecajiem vagoniem, darbinieki esot guvuši.

Tramvaja vadītājs Mārtiņš Ķesteris skaidro: “Atšķirība ir tā, ka vecos vada ar pedāļiem, šim ir rokas vadības svira. Tā ir no vadītāja puses lielākā atšķirība. Komforta līmenis ir nesalīdzināmi ērtāks: ērtāks krēsls, gaisa kondicionieris vadītāja kabīnē. Vairs nebūs vasarā pirts efekts.”

Sākotnēji bija plānots pirmo tramvaja vagonu pa Liepājas ielām palaist jau novembrī, šobrīd SIA ”Liepājas tramvajs” nav skaidrības par to, kad tas notiks, ņemot vērā faktu, ka Covid-19 dēļ šobrīd nav zināms, kad Liepājā varētu ierasties uzņēmuma ”Končar” pārstāvji, kas apmācītu Liepājas personālu. Līdz tam vēl jānoslēdz Liepājas tramvaju depo rekonstrukcija, kā arī pieturvietu pārbūve. To kā svarīgu faktoru min arī aptaujātie Liepājas iedzīvotāji, kuri lielākoties priecājas par jauno tramvaju iegādi.

Liepājas tramvaja jauno vagonu iegādei,  sliežu ceļu posmu un pieturu pārbūvei atvēlēti 20 miljoni eiro no valsts, pašvaldības, kā arī Kohēzijas fondu līdzekļiem.

Avots: LTV ziņu dienests / TV Kurzeme

Sadursme.lv aicina! Sūti savu reportāžu video vai stāsta veidā par kādu no Tev šķietami aktuālajām problēmām uz mūsu e-pastu: sadursmeredakcija@gmail.com. Tavas domas tiks uzklausītas un, iespējams, arī publicētas mājas lapā un soc.tīklos!

1
Izsaki savas domas...

avatar
1
0
0
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1
Alissica
Newest Oldest Most Voted
Alissica
Guest
Alissica

💋 ­P­u­sa­­­u­d­­­ž­u i­­nc­­­īt­i­s v­ē­l­a­­s s­m­a­­gu s­­e­k­s­u – http://lv17.club


Jaunākās

To Top