Jaunās starppilsētu autobusu maršrutu izmaiņas. Kā tas skars iedzīvotājus?


Jaunās starppilsētu autobusu maršrutu izmaiņas. Kā tas skars iedzīvotājus?

2021. gada 1. augustā piecās maršrutu tīkla daļās – “Pierīga”, “Bauska”, “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus” un “Daugavpils, Krāslava” – stāsies spēkā jauns līgums ar pārvadātājiem, un tas būs spēkā 10 gadus. Tādējādi pasažieri varēs saņemt kvalitatīvus sabiedriskā transporta pakalpojumus, kas tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 4,6 gadi. Autotransporta apsekoja uzvarējušo pārvadātāju autoparkus, rūpīgi pārbaudot visus 305 pakalpojumu sniegšanā iesaistītos autobusus, un pārliecinājās, ka viss, ko uzņēmumi, startējot konkursā, iekļāva savā piedāvājumā, tiks realizēts.

No 1. augusta maršrutu tīkla daļā “Pierīga” sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošinās AS “Nordeka”, “Liepājas autobusu parks” un SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss”; lotē “Bauska” – AS “Nordeka”; “Liepāja” – AS “Liepājas autobusu parks”; “Kuldīga, Saldus” – SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss”; “Daugavpils, Krāslava” – SIA “Daugavpils autobusu parks”. Autotransporta direkcija sekos līdzi sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitātei ne tikai līguma uzsākšanas brīdī, bet arī visu 10 gadu garumā, kad tas būs spēkā.

Pārvadātāji šajās piecās maršrutu tīkla daļās uzsāks sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar 305 autobusiem, no kuriem 61% izlaiduma gads ir 2021. gads. Savukārt 9% transportlīdzekļu ir bezizmešu.

Visi autobusi ir aprīkoti ar ventilācijas un apkures iekārtām, lai transportlīdzekļa salonā nodrošinātu gaisa temperatūru robežās no +16 0C līdz +24 0C atbilstoši sezonai; 68% autobusu ir pielāgoti personu ar ierobežotām spējām pārvadāšanai (tai skaitā pacēlājs ar kravnesību ne mazāku par 300 kg) un tajos paredzēta vieta personai ratiņkrēslā; 34% autobusu ir aprīkoti ar velosipēdu turētāju; autobusu salonā informācija par gaidāmajām pieturām tiek paziņota audio un vizuālā formātā; sēdvietas ir aprīkotas ar drošības jostu, individuālo apgaismojumu un ventilāciju; ir pieejami bezskaidras naudas norēķini un wi-fi; autobusos ir uzstādīta elektroniskā kontroles ierīce (GPS) un videonovērošana, kas fiksē biļešu tirdzniecības zonu, u.tml.

Maršrutu tīkla daļā “Pierīga” plānotais autobusu nobraukums gada laikā ir 5,8 miljoni kilometru, bet maršrutu skaits – 38 (maršrutu sadalījums Pierīgā, kurus apkalpos katrs konkrētais pārvadātājs, pieejams šeit); maršrutu tīkla daļā “Bauska” plānotais nobraukums ir 3,4 miljoni kilometru, bet maršrutu skaits – 46; lotē “Liepāja” plānotais nobraukums ir 6,1 miljons kilometru, bet maršrutu skaits – 49; lotē “Kuldīga, Saldus” plānotais nobraukums ir 2,7 miljoni kilometru, bet maršrutu skaits – 55; lotē “Daugavpils, Krāslava” plānotais nobraukums ir 4,4 miljoni kilometru, bet maršrutu skaits – 76.

Šobrīd līgums ar konkursa uzvarētājiem kopumā ir noslēgts deviņās no 16 maršrutu tīkla daļām, kas kopumā sastāda 58% no visa maršrutu tīkla. Lotē “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” līgums stāsies spēkā 2021. gada 1. augustā, bet lotē “Cēsis”, “Ogre, Aizkraukle”, “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” un “Limbaži, Sigulda” – 2022. gada 1. jūlijā. Savukārt lotē “Talsi, Tukums”, “Jelgava, Dobele”, “Valmiera, Valka, Smiltene”, “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Madona”, “Rēzekne, Ludza” un “Ventspils” konkursa procedūra turpinās.

Avots: atd.lv
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Citi šobrīd lasa: