Seko mums

Jaunumi

Izstrādāta “Waze” sistēma ļauj reaģēt uz pēkšņiem satiksmes apgrūtinājumiem

Turpmāk “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) varēs efektīvāk reaģēt uz pēkšņiem satiksmes apgrūtinājumiem Latvijas autoceļu tīklā, izmantojot navigācijas lietotnē “Waze” iesniegtos datus.

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātes Vadības informācijas tehnoloģijas katedras (VITK) asociētā profesors Jānis Kampars izstrādātajis “Waze” ziņojumu datu analīzes sistēmu. Tajā pēc dažādiem parametriem iespējams caurlūkot “Waze” iesniegto informāciju gan operatīvajā režīmā, gan veicot ziņojumu datu analīzi.

LAU kā “Waze” partnerim jau iepriekš bija pieeja par dažādiem ceļu satiksmes apgrūtinājumiem – apledojumu, bedrēm, nobrauktiem dzīvniekiem u.c., taču tā bija tikai aktuālo ziņojumu plūsma teksta formātā bez iespējas ziņojumus ērti aplūkot, apstrādāt, arhivēt un analizēt.

RTU zinātnieka izstrādātā sistēma nodrošina iespēju ziņojumiem sekot operacionālajā režīmā, ļaujot pārskatāmi fiksēt precīzas vietas, kurās ziņots par apgrūtinājumiem. Tāpat vēsturiskos datus iespējams pārlūkot blīvuma kartē, kas ļauj identificēt konkrētu apgrūtinājumu koncentrācijas vietas un “melnos punktus”.

Jaunā sistēma ceļu lietotājiem sniedz iespēju aktīvi ziņot “Waze” par apgrūtinājumiem uz autoceļiem, tādējādi būtiski uzlabojot ceļu apsaimniekotāju informētību un ļaujot pieņemt gan operatīvus, gan pārdomātus lēmumus labākai ceļu apsaimniekošanai.

Ceļu satiksmes dalībniekiem jāņem vērā, ka, sūtot informāciju navigācijas rīkā, jānorāda konkrēts bīstamības apakštips: “šķērslis”, “bedre”, “sabraukts dzīvnieks”, “pazudusi ceļa zīme”, “plūdi” vai “ledus”, jo vispārīgie bīstamības tipi – “uz ceļa”, “ceļa malā” vai “laika apstākļi”, zem kuriem atrodas apakštipi, datu analīzes sistēmā netiek importēti.

Kampars ar “Waze” ziņojumu datu analīzes sistēmu iepazīstinājis arī Latvijas Pašvaldību savienību, un vairākas pašvaldības par to izrādījušas interesi. Ar sistēmas palīdzību pašvaldības varētu sekot gan ceļu stāvoklim, gan arī, piemēram, nobraukto dzīvnieku koncentrācijai pašvaldības teritorijā, ļaujot pieņemt argumentētus lēmums par norobežojošu barjeru veidošanu starp ceļu un mežu.

VITK, tāpat kā daudzas citas RTU struktūrvienības, regulāri sadarbojas ar uzņēmumiem, organizācijām, palīdzot risināt dažādas problēmas, izstrādājot sistēmu uzlabojumus. Šāda sadarbība ir gan studijās, gan pētniecībā.

Avots: Skaties.lv

Izsaki savas domas...

avatar

Jaunākās

To Top