Seko mums

Rīgā

Izsolē pārdos “Rīgas satiksme” trolejbusus, kurus nopirkt varēs arī privātpersonas

foto: skaties.lv

Otrdien 7.jūlijā norisināsies interesanta izsole, jo tajā “Rīgas satiksme” pārdos trolejbusus. Izsolē piedalīties varēs arī privātpersonas. Ienākumi, kuri iegūti transportlīdzekļu izsoles gaitā, pēc tam tam nonāk Rīgas pašvaldības budžetā, vēsta raidījums “900 sekundes”.

Ja kādreiz “Škoda 24TR Irisbus” markas trolejbuss Rīga tika nopirkts par 394 000 eiro, tad šajā izsolē sākumcena būs 14 000 eiro. Līdz šim izsolēs pārdotie autobusi, tramvaji un deviņdesmitajos gados ražotie trolejbusi bija krietni lētāki. Un bieži nonāca metāllūžņu uzpircēju rokās. Retāk – radošo ideju realizācija.

“Rīgas satiksmes” Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane izskaidro kādēļ tiks pārdoti trolejbusi, kas izskatās jauni. Baiba norāda, ka trolejbusi ir 12 un vairāk gadus veci, to ekspluatācijas laiks ir beidzies. Un transportlīdzekļu noskrējiens ir vairāk par pusmiljonu kilometru.

“Salīdzinot ar citām izsolēm, šo trolejbusu sākumcena ir krietni augstāka nekā citu transportlīdzekļu, jo šie ir vēl kalpojoši. Tāpēc ceram, ka tos nopirks kāda valsts, kas varēs ekspluatēt. Lielu interesi no valstīm ir izrādījusi Moldova,”

stāsta Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Kalnciema ielas bāra “Ezītis Miglā” idejas autors un līdzīpašnieks Ernando Gamarra skaidro, ka 2018.gada izsolē iegādātos tramvajus izmanto terases labiekārtošanā kā dizaina elementu. Tramvajs katrs tika iegādāts par vairāk nekā 1000 eiro ummu nedaudz virs 1000 eiro. Ar tramvaju nopirksanu stāsts nebeidzas. Lielākas galvassāpes un izdevumus sagādājis aizvest tramvajus no “Rīgas satiksmes” depo.

“Atvešanā bija iesaistīti četri uzņēmumi, kas beigās no tāda joka pārtapa par kaut ko ļoti nopietnu. Vešana, ķēdēšana aizņēma 16 stundas. Ceļamkrāns. Speciāls uzņēmums, kas organizē platformu,”

saka Gamarra.
Foto: ULDIS ĀBOLIŅŠ, 900 SEKUNDES

Iepriekšējās izsolēs “Rīgas satiksmes” vecos tramvajus un trolejbusus iegādājušās postpadomju valstis, lai turpinātu ar tiem braukt. Savukārt 2000.gada sākumā ražotos autobusus nopirkuši lielākoties metāllūžņu uzpircēji.

Savukārt “Rīgas satiksme” tehniskā atbalsts direktors Ingvars Šnikvalds atklāj, ka viens autobusu nopirka mācībām, piemēram, armijas vajadzībām, pretterorisma apmācībām. Šādi transportlīdzekļi arī noder filmu veidošanā, kad sižetu tapšanai vajadzīgi veci transporta līdzekļi. saka Gamarra. Vairāk skaties raidījuma ”900 sekundes” sižetā.

Avots: skaties.lv/900 sekundes

Izsaki savas domas...

avatar

Jaunākās

To Top