Seko mums

Dažādi

Gulbenes pusē saplaisājis nesen ieklātais asfalts; remontdarbi būs jāatkārto

Reģionālā autoceļa Gulbene-Balvi-Viļaka-Krievijas robeža (Vientuļi) (P35) posmā no Gulbenes Litenes virzienā notiek remontdarbi. Pirms pāris nedēļām šajā posmā puskilometra garumā tika ieklāta asfalta apakškārta vienā joslā un nākamajā rītā posms tika atvērts satiksmei. Pagājušajā nedēļā šajā posmā ieklātajā asfalta apakškārtā tika konstatēti defekti un deformācijas.

Asfalts tika ieklāts uz pārmitrinātām šķembām

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) speciālisti, apsekojot būvdarbu vietu, konstatēja, ka deformācijas, visticamāk, radušās tādēļ, ka asfalts tika ieklāts uz pārmitrinātajām šķembām. Paaugstināta mitruma apstākļos pamatu materiālu nestspēja samazinās, tāpēc dažās vietās tā nav pietiekama. Ņemot vērā to, ka ir rudens un laika apstākļu uzlabošanās netiek prognozēta, ir pieņemts lēmums, ka bojājumu vietās tiks veikts remonts: defektu posmos tiks veikta asfaltbetona demontāža un ieklāts asfalts.

Laikapstākļu dēļ virskārta tiks uzklāta tikai nākamgad

Pašreiz tiek veikta asfaltbetona apakškārtas ieklāšana, lai ziemas sezonā tiktu nodrošināts asfaltbetona segums visā remontposmā. Asfaltbetona virskārta rudens klimatisko apstākļu dēļ tiks ieklāta tikai nākamgad. Nākamajā sezonā, pirms asfalta virskārtas ieklāšanas, tiks rūpīgi apsekota esošā apakškārta un, ja tiks konstatēti defekti, būvniekam tie būs jālabo.

Ceļa posmā tiek veikta gan pilna, gan nepilna pārbūve

Kopumā remontdarbu ietvaros posmā no Gulbenes Litenes virzienā atsevišķās vietās tiek veikta pilna ceļa konstruktīvo kārtu pārbūve.  Citos ceļa posmos tiek saglabātas esošās ceļa konstruktīvās kārtas un ieklātas divas asfaltbetona kārtas, pirms tam sagatavojot šķembu virskārtu. Tieši nepilnās segas konstrukcijas posmi ir lielākais izaicinājums gan būvdarbu veicējiem, gan LVC kā pasūtītājam, jo esošā ceļa klātne ir ļoti neviendabīga.

LVC atklāj, ka ierobežotā finansējuma dēļ, nodrošinot ceļa seguma uzlabojumus, nepilna segas rekonstrukcija kā metode tiek izvēlēta tur, kur to ļauj esošā ceļa tehniskais stāvoklis.

Kopējās būvdarbu izmaksas ir 6 280 992 eiro (bez PVN), projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF). Būvdarbus veic SIA “8CBR”.

Avots: lvceli.lv / Ilustratīvs attēls
avatar

Jaunākais

To Top