Eiropas Komisija no 2035. gada aizliedz iekšdedzes dzinēja automašīnas


Eiropas Komisija no 2035. gada aizliedz iekšdedzes dzinēja automašīnas

Eiropas Komisija pagājušajā nedēļā ierosināja jaunu iekšdedzes dzinēja automašīnu tirdzniecības aizliegumu no 2035. gada, kas paātrinātu transporta sektora pāreju uz klimatam draudzīgākiem transportlīdzekļiem.

Tiesību aktu pakete nosaka, ka vidējās emisijas jauniem vieglajiem automobiļiem no 2030. gada jāsamazina par 55% un no 2035. gada – par 100%.

Eiropas Komisija (EK) ierosināja samazināt automobiļu flotes CO2 emisijas par 55% līdz 2030. gadam (iepriekšējai mērķis bija 37.5%). EK arī ierosināja līdz 2035. gadam samazināt CO2 emisijas par 100%, kas padarītu neiespējamu pārdot jaunus fosilā kurināmā transportlīdzekļus 27 valstu blokā.

Lai palielinātu EV pārdošanas apjomus, EK arī ierosināja tiesību aktus, kas valstīm prasītu līdz 2025. gadam ierīkot publiskus uzlādes punktus pie galvenajiem autoceļiem ar maksimālo attālumu starp tiem. Paredzams, ka līdz 2030. gadam ar EV ieviešanu tiks izveidoti 3,5 miljoni publisku uzlādes staciju un līdz 2050. gadam šis skaitlis pieaugs līdz 16,3 miljoniem.

Daudzi autoražotāji ir paziņojuši par ievērojamiem ieguldījumiem elektrifikācijā, daļēji jau sagaidot stingrākus emisiju mērķus no ES. Pagājušajā mēnesī Volkswagen AG paziņoja, ka līdz 2035. gadam pārtrauks automašīnu ar iekšdedzes dzinēju tirdzniecību Eiropā, bet vēlāk Ķīnā un Amerikas Savienotajās Valstīs, pārejot uz elektriskajiem transportlīdzekļiem. Un pagājušajā nedēļā Stellantis paziņoja, ka līdz 2025. gadam ieguldīs vairāk nekā 30 miljardus eiro elektrifikācijā.

Avots: europa.eu
guest
9 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Čikatillo
Čikatillo
2 months ago

Karoč pipec ir. Varam jau pamazām sākt atvadīties no saviem auto. Runāju par tiem, kas brauc ar lietotiem auto padsmit gadus un vairāk. Ko darīt, ka tāds dzīves līmenis, ka nevaram atļauties nopirkt jaunus, videi draudzīgus auto. Ja arī valdība katram piešķirtu kaut vai 5000€, tas tāpat neko nemainītu šajā segmentā. Lielākais vairums var atļauties braukt ar auto līdz 3000€

Pēteris
Pēteris
2 months ago
Reply to  Čikatillo

2035. gadā nevarēs nopirkt jaunu benzīna mašīnu no salona, tas netraucēs pirkt 15 gadus vecas benzīna mašīnas.

Kurvar
Kurvar
2 months ago

Kad sapņo lai taisa acis ciet…
Tas tak nav dabai draudzīgs pasākums. Elektrobaterejas ražošanas procesā un pēc to nolietošanas ir dabai bīstamak nekā iekšdedzes dzinēja izplūdes gāzes. Un kas tad notiks ar visiem biznesmeņiem kas pelna uz fosilijām.arabu emirātiem ar vis būs čau…..
Ķīnieši, krievi, Āfrikas valstīs un pārējiem ir pilnīgi po_uj uz Eiropas uzspiestiem likumiem.
Tie tak turpinās maukt ar veciem Autiņiem un neviens neko viņiem neizdaris….
Vai arī uz to laiku jau buss izjukusi Eiropas savienība…..
Ja es būtu gatavs braukt ar elektrisko automašīnu ja valsts segtu 98% no tas vērtības. Un būtu spējīga nodrošināt ar uzlādes stacijām un lētu elektroenerģiju.
Ja tas nebūs iespējams tad kā lai es ladeju to akb?
Ar dīzeļģeneratoru…..karoč loh_em lo_u problēmas…

Valdis
Valdis
1 month ago
Reply to  Kurvar

Ražošana ir tikai vienreizēja un nebūtiska daļa. Cits stāsts ir par veidu, kādā šī papildus elektrība tiks saražota. Jau šobrīd elektrības deficīta apstākļos tiek vairāk kurinātas ogles un gāze, lai apmierinātu pieaugošo pieprasījumu pēc elektrības, jo citu veidu gluži vienkārši nav – AES neesot videi draudzīgas, un tās būvē tikai tādu režīmu valstis kā Baltkrievija un Krievija, saules bateriju parki var vēl pavilkt lampiņas ofisā, taču ne jau jaudīgus elektromobiļus, arī vēja parki ražo tikai tur, kur ir daudz vēja un ģeneratoru. Salīdzināt ar HESu saražoto daudzumu nav gluži korekti, jo neviens vēl nav atteicies no vēsturiski radītā ikdienas elektrības patēriņa plītij, veļas mašīnai un ledusskapim par labu e-mobiļa uzlādei. Līdz ar to faktiski pārsēšanās e-mobiļos nozīmē nevis CO2 izmešu samazināšanu, bet gan pārcelšanu no mašīnas izpūtēja uz TEC. Jā, degungalā pilsētas centrā gaiss kļūs tīrāks, taču atmosfērā izmeši turpinās nonākt līdzšinējā apjomā.

Tava mamma
Tava mamma
2 months ago

Tas ir tikkai IEROSINĀJUMS kurš noteikti netiks atbalstīts, jo 14 gadu laikā Eiropai pārstāt pārdot jaunus iekšdedzes auto ir pilnīgi nereāli.

Stūlbs click bait title lai tikkai izvilktu reakciju no lasītājiem.
Līdz šim vēl saturs te bija interesants…

Dizelis
Dizelis
2 months ago

Nu nebūs tā!elektro auto kaksā bargu naudu…daydz daudz vairak kā parastie iekšdedzes.ne mums tādu algu.algas tikai simt pargudrajiem sacēlushi.braucam ar veciem golfiem un turpināsim.cietumā par to liks vai?

Gal
Gal
2 months ago

Katram kam šobrīd ir iekšdedzes dzinēja automašīna tiks izdalīts elektro auto tādā gadijumā ?

Igors
Igors
2 months ago
Reply to  Gal

Ja, pa 1000€ vērtu vienvietīgu kur var nobraukt 25km

Janis
Janis
2 months ago

Galig jobnulis vaij ka sākuma auni paceļas minimālo algu pāris stukas un tad domājat stulbumu kādas algas lielākaij dalaij nevar atļauties ņemt auto no salona untt slimie

Citi šobrīd lasa: