EDART.TV busa pārvērtības (SE2EP9): Austris savam Lambo grib karbona virsbūvi


EDART.TV busa pārvērtības (SE2EP9): Austris savam Lambo grib karbona virsbūvi

EDART.TV nopirkuši 1996. gada “Volkswagen Multivan” mikrobusu un vēlas to uzlabot, lai tajā filmētu jaunas epizodes ar sabiedrībā zināmām personām. Iepriekšējā sērijā busam tika piemeklētas dažādas salona detaļas. Šajā sērijā busam lika jaunu motoru, priekšējos lukturus un lūku.

Busam lietus vairs nav bīstams

EDART buss ieripo uzņēmumā “Uberserviss”. Darba uzdevums salabot lūku, kas lietus laikā tek. Vladimirs rāda jauno detaļu: “Šī lūka ir identiska ar EDART busa lūku. Ja izdosies, šo uzlikšu vecās lūkas vietā.” Izlaižot apli gar Riepu Austri, un, noklausoties stāstus par Austra lieliskajām braukšanas prasmēm, EDART atgriežas pie “Uberserviss”. Vladimirs stāsta par padarīto: “Dabūjām jaunu lūku, diemžēl arī tā izrādījās salauzta. Nācās no vecās lūkas detaļas likt uz jauno, no jaunās uz veco. Īsāk sakot, no divām lūkām tika salikta viena. Jums būs jābrauc pie elektriķa, jo elektroniski ar pogu lūka vaļā neveras. Manuāli viss ir kārtībā. Tomēr pats svarīgākais, ka ūdens salonā vairs netek, viss iztek pa notekām. Pats pārbaudīju.

Ar šādu lūku braukā tikai viena mašīna Latvijā – EDART. Lietuvā šādas lūkas arī vairs nav. Lietuvā, lietotu detaļu placī, reklāmas nolūkos uz sāniem bija apgāzta mašīna. Īpašnieks uz tās jumta lietuviski uzrakstīja: “lietotas detaļas”. Es nejauši pamanīju, ka uz jumta atrodas tieši šī lūka, kas mums ir vajadzīga. Es zvanu uz norādīto tālruņa numuru un prasu, vai lūka strādā. Lietuvietis atbild, ka nezina, auto jau gadu tur tā stāv nomests. Lūk, tā arī dabūjām šo lūku uz Rīgu.”

Lukturi, arkas un priekšējā reste

Buss dodas tālāk pie protuning.lv, kur tam sagatavoti priekšējie un aizmugurējie lukturi, riteņu arkas un priekšējā reste. Uzņēmuma speciālists skaidro par visām pozīcijām: “Priekšējie lukturi, jauni feini “Eņģeļa actiņas”. Savukārt, aizmugurējie tieši tādi, kādus izvēlējāties – ar diodēm sarkana u burta veidā. Tehnisko apskati iziesiet bez problēmām, jo uz lukturiem ir visi nepieciešamie marķējumi. Stikla šķiedras arkas. Varu tās uzreiz uzlikt vai arī iedot līdzi un pēc busa aplīmēšanas paši uzliksiet. Aizmugurējās lampas pie mums var nopirkt par 180 eiro, bet priekšējās maksā 190 eiro pāris.”

Pa karbona ērkšķaino ceļu

Nākamais pieturas punkts pie Dzintara, kurš uzņēmās uztaisīt busam karbona galdu. Meistars rāda darba rezultātu: “Divas, trīs stundas bija jāveltī tikai frēzēšanai. Ja būtu gatava forma, šāds galds maksātu vismaz piecus simtus eiro, pati forma izmaksātu vēl piecus simtus. Parasti esmu pieradis taisīt mašīnu detaļas, bet tagad bija jātaisa šis galds. Tas bija tik jocīgi. Karbona detaļas pirmā kārta karsējas +90 grādos, bet pašas detaļas līdz +120 grādiem. Viss process notiek šādi: sākumā uzzīmē to, ko tu gribi redzēt galarezultātā. Pēc tam skenē automašīnu. Tad no plastilīna ir jāuztaisa visas detaļas, kuras gribi savam auto. Kad tas tiek izdarīts, tad auto ir jāskenē vēlreiz. Tad matemātiķis zīmē matemātiku, frēzētājs frēzē modeļus, bet no modeļiem tiek noņemta forma. Un tikai tad no formas tiek izlikta auto detaļa.”

Sadursme.lv aicina! Sūti savu reportāžu video vai stāsta veidā par kādu no Tev šķietami aktuālajām problēmām uz mūsu e-pastu: [email protected] Tavas domas tiks uzklausītas un, iespējams, arī publicētas mājas lapā un soc.tīklos!

Avots: EDART.TV
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Citi šobrīd lasa: