EDART.TV busa pārvērtības (SE2EP7): Palielinājām jaudu motoram


EDART.TV busa pārvērtības (SE2EP7): Palielinājām jaudu motoram

EDART.TV nopirkuši 1996. gada “Volkswagen Multivan” mikrobusu un vēlas to uzlabot, lai tajā filmētu jaunas epizodes ar sabiedrībā zināmām personām. Iepriekšējā sērijā busam tika restaurēts busa starteris, ģenerators un testēta auto mūzika. Šajā sērijā busa motoram tiks palielināta jauda.

Sagatavošanas darbi

Busiņš ierodas pie auto entuziasta Jāņa no tdr.lv, kur tam tiks palielināta motora jauda: “Mums busam vajadzētu sataisīt kūleri, lai to var salikt kopā ar priekšējo režģi. Kūleri man vajadzēs taisīt uz vietas, jo tas var arī nederēt. Ir iespēja paņemt kūleri no citas mašīnas, piemēram, Reno. Šim auto kūleris ir 200 zirgspēku motoram, tas ir kompakts un šim busam lieliski derēs. Būs jābrauc uz šrotu un jāmeklē. Protams, gribas jaunu, bet ne vienmēr jaunu var dabūt. Pašlaik nav savienotas šīs divas trubas – no turbīnas un uz ieplūdi. Tas tagad būs mans uzdevums savienot trubas tā, lai tiek dzesēts gaiss un viss notiek pareizi. Bez kūlera es to nevaru izdarīt, jo tas ir vidus posms. Tāpēc es tikai uzlikšu lielāku turbīnu, uztaisīšu daunpaipu, uztaisīšu filtratrubu un viss. Pa lielam es vairs neko citu bez interkūlera nevarēšu izdarīt.”

Šādi tādi sīkumi

Nākamajā dienā Jānis stāsta par padarīto: “Atradu vairākus vadus, kas nebija pareizi savienoti – startera vadu no jauna savienoju, lādēšanas vadi nebija īsti labi uztaisīti un atpakaļgaita kā tāda vispār nebija pievienota. Tagad meklēšu spidometra vadu. Pašlaik liekas, ka tie vadi, kas karājas un vienīgie nebija pievienoti ir spidometrs. No elektrosistēmas ir izņemta dzesēšanas šķidruma priekšsildīšana, kas vispār nav pat uzstādīta. Pie spidometra mērītāja nepienāk pluss, jāatrod kur ir problēma, iespējams jāmaina drošinātāja kaste. Lūk, un šādi izskatās jūsu mazā bēdu turbīna Varat notirgot, jo tās ir diezgan dārgas. Ja nobirst, tad parasti grūti nopirkt. Šāda var maksāt no 50 līdz 150 eiro. Es uzskatu, ka busa motors ir normāli ielikts, nav nekādu problēmu. Manuprāt viss ir labi, arī vadi ir daudz maz pieklājīgi salikti. Esmu redzējis daudz trakākus variantus, pa vidu vienkārši nocirsts un kaut kā savienots kopā, lai strādātu.”

Kāpēc tu domā ka nevarēs iziet tehnisko apskati? Tu teici, ka ja TD vai TDI pārbūvi nevajag taisīt. “Bet uz motora bloka var redzēt motora kodu 1Z. Brauciet reģistrējiet. Tas nav sarežģīti, būs jāuzraksta projekts par kronšteiniem. No manas puses viss ir izdarīts, motoru varēs pielaist, motoru varēs gāzēt, motoru varēs diagnosticēt. Viss strādās. Iespējams salona pusē vajadzēs nomainīt spidometru”.

Viss par zirgiem

Jānis turpina atskaiti par padarītajiem darbiem: “Pārtaisīju interkūleri, lai tas der uz busu, lai var salikt kopā ar restēm. Viss ir legāli, tehniskajā apskatē nebūs nekādu problēmu. Nomainīju pedāļus, kurus arī neviens negribēja mainīt. Baidījās no darba apjoma, kas īstenībā izrādījās mazāks nekā bija domāts. Pašlaik busiņš būs ļoti skaļš, jo vēl nav uzlikta turbīna un izpūtēja daļa. Es paņēmu visus mērus, lai uztaisītu turbīnu. Atbrauksiet un divu dienu laikā to ielikšu busā. Projektā piedalījos jo busam ir TDI motors un 200 zirgaspēki. Es zinu uz ko tie ir spējīgi. Esmu vairākus savus autiņus sataisījis ar lielu jaudu. Es pieņemu jums būtu forši ar 200 zirgu busiņu. Varat jau arī nelikt tik lielu jaudu. Varat regulēt cik gribat, kaut vai 150 zirgaspēkus. Konkrētais komplekts būs uztaisīts, ka varat attīstīt vairāk zirgaspēkus. Kad regulēsiet, vienkārši pasakiet cik zirgus gribat, tik arī uztaisīs. Standartā šim busam ir 90 zirgi, iepriekšējos video kur braucāt bija 75 zirgi. Arī sprauslas uzstādījām jaudīgākas līdz 240 zirgiem, tā kā jums būs ar atliektiem galiem.”

Sadursme.lv aicina! Sūti savu reportāžu video vai stāsta veidā par kādu no Tev šķietami aktuālajām problēmām uz mūsu e-pastu: sadursmeredakcija@gmail.com. Tavas domas tiks uzklausītas un, iespējams, arī publicētas mājas lapā un soc.tīklos!

Avots: EDART TV

Izsaki savas domas...

avatar
Citi šobrīd lasa: