EDART.TV busa pārvērtības (SE2EP4): Beidzot piedarbinājām busu


EDART.TV busa pārvērtības (SE2EP4): Beidzot piedarbinājām busu

EDART.TV nopirkuši 1996. gada “Volkswagen Multivan” mikrobusu un vēlas to uzlabot, lai tajā filmētu jaunas epizodes ar sabiedrībā zināmām personām. Iepriekšējā sērijā buss Dobelē tika nokrāsots izteikti melnā krāsā. Ir pienācis laiks piešķilt busu, redzēsim kā puišiem veiksies.

Busam saliek ritošo daļu

Buss nonācis Jelgavā “Remonta centrā”, kur tam ir uzlikta jauna ritošā daļa un ielikts motors. Puiši mēģinās pielaist busu. Roberts Bāliņš stāsta ko paveikuši: “Buss spīd un laistās. Esam salikuši jaunas bremžu trubiņas, bremžu diskus, gultņus. Bijām pie Arvja Reguta “3B Motosport”, kurš uztaisīja plauktiem nemirstīgās polibuksītes. Mašīna būs tikpat jauna, kāda tā iznāca no rūpnīcas konvejera. Visa ritoša daļa ir pilnībā nomainīta.

Noņēmām arī antifrīza caurules, kas gāja uz aizmugures autonomo apsildi. Tās nebūs vajadzīgas jo zinām, ka “Latserviss” uz jumta liks kondicionieri. Lai degvielas tvertne turētos tai vēl ir jādabū oriģinālās līstes, vēl pielāgosim izpūtēju. Tompsons teica, ka siksnas ir nomainījis. Laikam kāds pa ceļam atkal būs uzlicis vecās. Tas ir tikai loģiski, ja maina zobsiksnu, tad nomaina arī visas pārējās siksnas. Busiņš ir fināla taisnē, lai dotos tālāk.”

Riepu Austris mēģina piešķilt busu

Klāt Riepu Austris, kurš mēģinās iedarbināt busu: “Skatīsimies vai varēs piešķilt to tarataiku. Busu vajadzēja krāsot kad bija izņemts motors, tad vispār būtu bomba.” Austris busam pievieno akumulatoru, paņem rokās vadības bloku un liek piešķilt busu: “Labs, pieleca!”, Austris ir apmierināts. Tik ilgi gaidītais mirklis ir klāt, buss dūc kā bitīte. Un kā jau tas dzīvē ierasts, paši svarīgākie mirkļi no malas izskatās svinīgi, bet no iekšpuses tie liekas pavisam ikdienišķi.

Meklējam busam riepas

Austris izpētījis busa vecās riepas, dod savu slēdzienu: “Riepas ir 5-6mm, šīs riepas var brīvi montēt virsū busam. Riepas nav ne saplaisājušas, ne bojātas ar tām viss ir labākajā kārtībā. Šādas riepas nesezonā varētu pārdot par 100 eiro, bet kad visiem vajag, tad par 200 eiro komplektu kopā ar montāžu. Nav jēga šīs riepas pārdot, tās ir vienkārši jāliek virsū busam.”

Domājam par mūziku busā

Novērtēt busu, lai tajā ievietotu akustisko iekārtu ir ieradies Romāns no “ROMMY MANE ACOUSTICS”: “Busa panelī varēs salasīt detaļas, lai ievietotu akustisko iekārtu. Skatuvisko skaļumu liksim uz paneļa, bet papildus skaļumu ievietosim kaut kur salonā. Kad nāks tuvāk beigām, skatīsimies, varbūt varēsim izmantot oriģinālās vietas busa sānos. Cik es sapratu, busa durvīs nāks ādiņa pāri skaļruņu vietām, tur skaļruņus neliksim jo tā noslāpēs skaņu. Standarts ir četras skandas, bet mēs liksim sešas vai astoņas.

Uztaisīsim arī tādu kā “šašlika” variantu, lai skan ne tikai iekšā, bet arī uz āru. Tikai ne kaut kādu ārprātu, kas skan tik skaļi, ka var dzirdēt pat ārā, bet mērķtiecīgu iespēju, kad var novietot automašīnu, atvērt pareizās durtiņas un skan tur kur jāskan, nevis pa visu pasauli. Reglaments īsti nenosaka decibelu robežu līdz mirklim, kamēr par tevi nesāk sūdzēties. Busam prasās ielikt saundbuferu, lai papildinātu zemo frekvenču skanējumu, jo skaļruņu dzimtās vietas busā nespēs veikt to darbu tik efektīvi, lai tas basiņš būtu pietiekošs tāpēc labāk ietaupīt naudu uz skaļruņiem un ielikt mazu saundbuferi.”

Sadursme.lv aicina! Sūti savu reportāžu video vai stāsta veidā par kādu no Tev šķietami aktuālajām problēmām uz mūsu e-pastu: sadursmeredakcija@gmail.com. Tavas domas tiks uzklausītas un, iespējams, arī publicētas mājas lapā un soc.tīklos!

Avots: EDART TV

Izsaki savas domas...

avatar
Citi šobrīd lasa: