Covid-19 ietekmē mainījusies lietotu auto tirdzniecība


Covid-19 ietekmē mainījusies lietotu auto tirdzniecība

Covid-19 laikā lietotu auto tirdzniecība, tāpat kā ikviena cita nozare, protams, tika ietekmēta. Nevar teikt, ka visa auto nozare piedzīvojusi nepārvaramu krahu – stāst vairāk ir par dažām nozares šķautnēm. Kas šajā grūtajā periodā ir mainījies un ko no šādas pieredzes ir ieguvis vai zaudējis auto tirgus?

Izmaiņas ir redzamas!

Izmaiņas nozari ir skārušas dažādos veidos, uz to lūkojoties gan no tirgotāja, gan pircēju perspektīvām. Kādas tās ir?

Iztirgoti autoplači

Šādā situācijā ne visi no auto tirgotājiem spēja pārvarēt krīzi, kas iestājās 2020. gada pavasara posmā. Tiem, kas nespēja turpināt darbu, ņemot vērā straujo apgrozījuma samazināšanos, nācās no lielas daļas auto plača, ja pat ne visa, atvadīties, izpārdodot auto pa zemāku cenu, nekā sākotnēji.

Pavērojot reklāmas, varēja manīt situācijas, kad auto tirgotāji pārdod mazlietotus auto, samazinot to cenu pat par vairākiem tūkstošiem, un tas vistiešākajā mērā liecināja par grūtajiem laikiem.

Personīgais auto kā vērtība

Situācijā, kad Covid-19 dēļ nācās ievērot distanci un iedzīvotāji tika aicināti izmantot privātos auto, lai pārvietotos uz darbu, mācību iestādēm vai veikaliem, īpaša vērtība tika piešķirta personīgajam auto. Tas sniedz drošības sajūtu, garantējot distancēšanos no citiem, ko ir grūtāk panākt, izmantojot sabiedrisko transportu, īpaši lielās pilsētās, ja nākas pārvietoties aktīvākajās diennakts stundās.

Netiek atsavinātas automašīnas lielos apmēros

Nereti auto tirdzniecība norit, izmantojot līzinga vai kredīta sniegtās iespējas, lai saņemtu papildu līdzekļus jauna spēkrata iegādei. Covid-19 laiks būtiski ietekmēja ne viena vien Latvijas iedzīvotāja finansiālo situāciju, liekot savilkt grožus un pārdomāt ikdienas tēriņu veikšanu. Tirgus pārstāvji gan norāda, ka šobrīd, salīdzinot ar finanšu krīzi, kas piemeklēja pirms nedaudz vairāk kā 10 gadiem, situācija ir daudz stabilāka, un bankas neatsavina automašīnas apmēros, kādi bija toreiz.

Cilvēku iepirkšanās paradumi un lietotu auto tirdzniecība mainās

Tieši tāpat kā citur pasaulē, arī Latvijā, sākoties pandēmijai, uzņēmumiem un patērētājiem nācās krasi mainīt savu pieeju pārdošanā, nodrošinot iespēju transportlīdzekļus iegādāties arī attālināti. Šāda prakse izdevīga bija privātajiem tirgotājiem, kas izmanto dažādas pirkšanas un pārdošanas platformas un sociālo mediju pārdošanas grupas – tur ievietot sludinājumus, kā arī apskatīt piedāvājumu, ir vienkārši.

Bet kā ar oficiāliem auto tirgotājiem, kuri iepriekš bija pieraduši sagaidīt klientus auto placī, izrādīt pieejamos modeļus un ar potenciālajiem klientiem komunicēt klātienē? Arī šo praksi Covid-19 ļoti strauji izmantoja, pārmainot iepirkšanos uz e-komercijas vietnēm – uzņēmumu mājaslapām, kā arī informatīvo saziņu ar telefona vai e-pasta starpniecību.

Situācija uzlabojas

Šobrīd ir skaidrs, ka lietotu auto tirdzniecība atkal piedzīvo augšupeju, tās atkopšanās apmēriem esot stabilākiem par jaunu auto iegādes tirgu. Iespējams, tas saistīts tieši ar finansiālo aspektu – iegādāties mazlietotu auto, kas pa ceļiem noripojis salīdzinoši maz kilometru, ir būtiski lētāk, nekā pilnīgi jaunas, no salona izdzītas automašīnas iegāde.

Avots: lv.brcauto.eu
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Citi šobrīd lasa: