Seko mums

Dažādi

Autotransporta direkcija autovadītājiem izsniedz digitālā tahogrāfa kartes lietuviešu valodā

Autotransporta direkcija liek autovadītājiem justies kā Lietuvas pilsoņiem un izsniedz digitālā tahogrāfa kartes lietuviešu valodā. Pat uzraksts  “vadītāja karte” ir lietuviešu valodā, un svarīgo dokumentu rotā Lietuvas Republikas simboli. Kartes otrā pusē pilnīgi visa informācija ir lietuviešu valodā.

Veicot kravu un pasažieru autopārvadājumus, autovadītājiem obligāti ir jābūt digitālā tahogrāfa kartei. Tā, līdzīgi kā nauda, ID, pase vai autovadītāja apliecība, aprīkota ar ūdenszīmēm un citiem drošības elementiem. Uzsākot darbu, karte jāievada tahogrāfā, ierīcē, kas uzskaita darba, atpūtas stundas utt., un bez šīs kartes nedrīkst vadīt transportlīdzekli. Šogad jau vairāk kā pustūkstotim autovadītāju izsniegtas kartes ar Lietuvas ietvaru.

Kā norādīja Autotransporta direkcijas pārstāve Indra Gromule, galvenais, ka pārvadātāji varot strādāt. Karšu funkcionalitātē pilnībā atbilstot Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem. Kartes ir Lietuvas Republikas ietvarā, jo bija radušās problēmas ar karšu iepirkumu. Izmantojot savstarpējās sadarbības iespējas ar Eiropas Savienības digitālā tahogrāfa karšu izdevējinstitūcijām, Latvija noslēgusi līgumu ar Lietuvas atbildīgo institūciju. Līguma ietvaros Autotransporta direkcija šobrīd izsniedz Lietuvas Republikas parauga digitālā tahogrāfa kartes, kurām ir Latvijas Republikas karšu numuri. Kartes pielīdzināmas Latvijas digitālā tahogrāfa kartēm, un viss esot likumīgi.

Karte derīga piecus gadus, tas nozīmē, ka visu šo laiku latviešu autovadītājiem jājūtas kā Lietuvas pilsoņiem. Autovadītāji norāda, ka lietuviešu autovadītāji policistiem Eiropā esot pazīstami kā nedisciplinēti braucēji. Jāpiebilst arī, ka Lietuvā digitālā tahogrāfa karte maksā uz pusi mazāk – 35 eiro, taču pie mums gandrīz 80 eiro. Par Lietuvas parauga karti Latvijas šoferiem tik un tā jāmaksā Latvijā noteikto cenu.

Kā paskaidroja Gromule, cena saistīta ar apkalpošanu, nevis ietvaru. Latvijā kartēm esot mazāks pieprasījums, tāpēc izmaksas lielākas. Esot arī citi faktori, kas nosaka cenu. Turklāt Latvija nav vienīgā, kas izmantojusi legālo iespēju savstarpēji sadarboties ar Eiropas Savienības digitālā tahogrāfa karšu izdevējinstitūcijām. Arī pašiem lietuviešiem savulaik gadījusies ķibele, un viņi lūguši Īrijas palīdzību. Tad vadītāju kartēs informācija bijusi angļu valodā.

Iepirkums, visticamāk, noslēgsies martā. Tātad līdz martam šoferiem tiks izsniegtas Lietuvas Republikas parauga digitālā tahogrāfa kartes. Taču, kad kļūme tiks labota, Autotransporta direkcijas pārstāve sola izskatīt iespēju autovadītājiem, kuriem šogad izdotas kartes lietuviešu valodā, samainīt tās pret kartēm latviešu valodā.

Avots: skaties.lv/Bez Tabu
avatar

Jaunākais

To Top