Seko mums

Dažādi

Automašīnas pircējai nākas vilties, jo solītais garantijas remonts tiek atteikts

foto: skaties.lv

Pagājušā gada rudenī autovadītāja no “Peugeot” markas oficiālā auto dīlera “Forum Auto” iegādājās mazlietotu “Peugeot 308” automašīnu. Šogad tam atklāja dzinēja defektu. Dzinējs ir jāmaina, bet garantijas remonts tiek atteikts. Lai gan pērkot automašīnu, tā esot reklamēta ar trīs gadu garantiju, taču garantijas termiņš beidzies jau pagājušā gada vasarā.

Pagājušā gada oktobrī Anastasija no “Forum Auto” par 13 000 eiro līzingā iegādājās mazlietotu “Peugeot 308” automašīnu. Pērkot automašīnu tās nobraukums bija 32 tūkstoši kilometru. Kā liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) informācija, automašīnas pirmā reģistrācija arī notikusi 2017. gada novembrī. Ņemot vērā šo faktu, Anastasija sapratusi, ka trīs gadu garantijas termiņš beidzas 2020. gada nogalē.

Ekrānuzņēmums

Šogad atklājies ka automašīnas dzinējam ir defekts, kuru nav iespējams labot, tāpēc ir nepieciešama dzinēja maiņa. Lai īstenotu garantijas remonta tiesības, Anastasija sazinājusies ar automašīnas pārdevēju “Forum Auto”. Lai gan no “Forum auto” visi garantija dokumenti bija atsūtīti, vēlāk gan atklājās, ka garantijas termiņš beidzies jo ieraksts servisa grāmatiņā liecina, ka garantijas termiņš sākās ir 2016. gada vasarā un beidzās – 2019. gada 30. jūnijā.

Ekrānuzņemums

Garantijas līgumā teikts, ka garantija darbojas “3 gadu garumā vai līdz 100 000 km nobraukumam, [..] sākot no piegādes datuma”. Anastasija sapratusi, ka garantijas termiņš sācies brīdī, kad automašīna pirmoreiz reģistrēta CSDD, taču “Forum Auto” tirdzniecības vadītājs Jānis Ozols norāda – Kaut arī pirmā reģistrācija notikusi 2017. gadā, garantijas termiņš startēts 2016. gada vasarā, jo tad automašīna gandrīz tikusi pārdota. Tā bija sagatavota klientam, taču vēlāk klients no darījuma atteicies.

Ekrānuzņēmums

“Forum Auto” pārstāvis Jānis Ozols stāsta, ka pirms auto iegādes kliente esot informēta, ka garantijas termiņš beidzies, turpretī Anastasija saka, ka neesot informēta:

Anastasija, automašīnas “Peugeot” īpašniece: “Ja tā mašīna tomēr netika pārdota pirmajā reizē, bet garantijas termiņš tika uzsākts, kāpēc par to neinformēja rūpnīcu un neanulēja garantiju? Pērkot mašīnu, nevienu reizi netika runāts par 2016. gadu, bet teica, ka automašīna ir 2017. gada izlaiduma. Tagad es šo sarunu gan nevaru pierādīt. Man neviens neteica, ka servisa grāmatiņā ir citi datumi. Ne par ko nebrīdināja.”

Jānis Ozols “Forum Auto” tirdzniecības vadītājs: “Fakts, ka šai automašīnai rūpnīcas garantija bija beigusies, viņai tika parādīts un izskaidrots, jo mēs strādājam pēc standarta. Cilvēka iztēle un droši vien vēlme ir radījusi kļūdu.”

Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs uzskata, ka, iespējams, starp automašīnu dīleri un klienti notikusi komunikācijas kļūme. Kulbergs norāda, ka, ja garantija startēta, to nav iespējams apturēt un uzsver, ka klientam pirms automašīnas iegādes jāpārliecinās par garantijas nosacījumiem un jāvaicā tirgotājam par neskaidrībām.

Beigās “Peugeot” ražotājs piešķīra Anastasijai “labas gribas garantiju”, tā pēc ražotāja garantijas termiņa beigām nosedz 80 procentus no remonta izmaksas. Tagad uz Anastasijas ziņā ir palikusi darba izmaksu segšana, kas ir atlikušie 20 procenti, tie ir nepilni 600 eiro.

Sadursme.lv aicina! Sūti savu reportāžu video vai stāsta veidā par kādu no Tev šķietami aktuālajām problēmām uz mūsu e-pastu: sadursmeredakcija@gmail.com. Tavas domas tiks uzklausītas un, iespējams, arī publicētas mājas lapā un soc.tīklos!

Avots: skaties.lv/Bez Tabu

1
Izsaki savas domas...

avatar
1
0
0
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1
Janka
Newest Oldest Most Voted
Janka
Guest
Janka

Tas ir absurds, ka garantija tiek atvērta pirms auto tiek pirmo reizi reģistrēts (pēc 6 mēnešiem). Principā no Forum auto puses tās foršs mārkertinga triks auto ir 2016.gada nevis 2017.gada līdz ar to jau ir pārmaksāts pērkot auto un tagad vēl sprauž batonus par to, ka klientam ir liela iztēle. Pilnīgs nonsenss šādam salonam pa gabalu.


Jaunākās

To Top