Seko mums

Dažādi

Auto pēc avārijas: pazīmes, kurām pievērst uzmanību pērkot lietotu auto

Agrāk lietota automobiļa iegāde bija laimes spēle, taču mūsdienās pieejams milzīgs informācijas apjoms, kas ievērojami palielina pircēja izredzes savā īpašumā iegūt lietotu auto pēc iespējas labākā tehniskā stāvoklī. Ir vairākas viegli atpazīstamas pazīmes, kas liecina, ka auto iepriekš ir bijis sists.

Automašīanas vēstures atskaite ir neapšaubāmi lielisks palīgs lietota auto iegādē, taču par tā ekspluatācijas vēsturi var itin viegli pārliecināties arī klātienē, ja zina kam pievērst uzmanību. Apskādēts bamperis vai bukte durvīs ir maznozīmīgs sīkums, taču auto pēc avārijas ir ļoti grūti un dārgi atgriezt iepriekšējā stāvoklī. Sevišķi, ja tas iepriekš ir bijis norakstīts, pārdots izsolē un “pa lēto” sataisīts uz pārdošanu.

Automašīnas krāsa

Pārkrāsot visu automobili ir dārgi un šādas pārvērtības auto īpašnieki izvēlas retos gadījumos, piemēram, kādam īpašam auto projektam. Ja virsbūves detaļa ir iegādāta “šrotā” un to ir nepieciešams pārkrāsot, tad konkrētā detaļa noteikti izcelsies uz pārējās virsbūves fona.

Pirmkārt jau rūpnīcas krāsojums ir gandrīz perfekts, savukārt, lēta pārkrāsošana var atstāt tā saucamo “apelsīnu” – nelīdzenumus. To var redzēt skatoties uz virsbūvi no malas. Šādu defektu var arī sajust ar roku. Ja kāda no virsbūves detaļām ir ar “apelsīnu”, tad tā ir bijusi visticamāk pārkrāsota.

Otrkārt, ja auto ir ar vairāku gadu ekspluatāciju, tad virsbūve noteikti ir cietusi no laikapstākļu ietekmes. Ja kāda no virsbūves detaļām izceļas uz pārējā fona, tad tā, iespējams, ir pārkrāsota.

Atstarpes virsbūves detaļās

Noteikti pievērsiet uzmanību virsbūves atstarpēm. Tas attiecas arī uz plastmasas bamperiem. Kad durvis, motora pārsegs un bāgāžnieks ir aiztaisīts ciet, tad atstarpēm visur jābūt vienādām, simetriskām un bez redzamām nobīdēm. Ja ir grūtības aizvērt vai atvērt durvis, tad arī tas var liecināt, ka auto ir bijis ceļu satiksmes negadījumā.

Nevienlīdzīgs nodilums riepām

Ja riepām ir nevienlīdzīgs nodilums, tas var liecināt par šasijas bojājumiem. Pārdevējs var teikt, ka auto ir nepieciešams tikai noregulēt savirzi, taču tikpat labi var gadīties, ka tas ir cietis nopietnā avārijā.

Salonā pelējuma aromāts

Ne vienmēr auto pēc avārijas nozīmē, ka tas ir saskrējies ar kādu citu spēkratu. Tikpat labi, tas varēja ieslīdēt grāvī vai ielūzt uz ledus. Jebkurā gadījumā, ja pamanāt aizdomīgu pelējuma aromātu un nestrādā, piemēram, elektriskie logu pacēlāji, tad ir pamats aizdomām, ka auto ir cietis zem ūdens.

Ieplaisājis vējstikls

Tas varēja būt arī neliels akmens, braucot pa grants ceļu, taču tikpat labi, šāds bojājums varēja rasties arī no sadursmes ar citu auto. Katrā valstī ir atšķirīgi kritēriji līdz ieplaisājis vējstikls var liegt piedalīties ceļu satiksmē, taču jebkurā gadījumā iegādāties auto ar ieplaisājušu vējstiklu nav prātīgi un agrāk vai vēlāk to nāksies nomainīt. Vai nu pārdevējs ir izmisis vai arī šis ir labs iemesls, lai kaulētos.

Atšķirīgi lukturi

Automašīnu lukturi, sevišķi priekšējie, ir nemitīgi pakļauti sadursmei ar netīrumiem un tie ar laiku paliek miglaini. Tas pats attiecas arī uz aizmugurējiem lukturiem, taču ne tik izteikti. Ja viens no tiem ir gluži jauns, tad iespējams automašīnai ir bijusi sista viena vai otra puse. Ja vecam auto abi lukturi izskatās kā jauni, tad visticamāk, ka abi ir mainīti.

Tāpat oriģinālie lukturi ir krietni dārgāki par OEM vai lētu Ķīnas alternatīvu. Ražotāja zīmolu var viegli atpazīt uz paša luktura. Ja tie atšķiras, tad ir mainīts. Ja ir mainīts, tad ne jau tāpat vien.

Skrūves un stiprinājumi

Ja virsbūves detaļām trūkst skrūves vai stiprinājumi, tad tas liecina, ka detaļa ir visticamā ņemta nost pārkrāsošanai. Pievērsiet uzmanību bamperiem – vai tie turas stingri klāt pie automašīnas virsbūves. Vai tiem ir visas nepieciešamās skrūves un stiprinājuma vietas. Tas pats attiecas uz durvīm – pārbaudiet vai dekoratīvie paneļi stingri turās klāt. Ņemot tos nost bieži vien tiek aplauzti plastmasas stiprinājumi.

Auto pēc avārijas nenozīmē, ka no tā ir jāizvairās, taču ir rūpīgi jāpārliecinās, ka bojājumi nav bijuši milzīgi un tas ir pienācīgi saremontēts. Apdrošināšanas kompāniju norakstītie automobiļi, kuri vēlāk tiek pārdoti izsolēs un nonāk veiklu meistaru rokās, tiek pēc iespējas lētāk saremontēti, lai gūtu maksimāli lielu peļņu.

Avots: autodna.lv/Peteris

Izsaki savas domas...

avatar

Jaunākais

Seko mums

To Top