Aptuveni gadu pētīs iespēju būvēt jaunu ātrgaitas autoceļu Vangaži-Skulte


Aptuveni gadu pētīs iespēju būvēt jaunu ātrgaitas autoceļu Vangaži-Skulte

Aptuveni gada garumā tiks pētīta iespēja būvēt jaunu ātrgaitas autoceļu Vangaži-Skulte, kas novirzītu satiksmes plūsmu no Baltezera un Ādažiem, informēja satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) birojā.

Pašlaik tiek paredzēts, ka jaunais autoceļš varētu būt novietots paralēli dzelzceļa projekta “Rail Baltica” topošajai infrastruktūrai.

Iecerēts, ka Vangaži-Skulte autoceļš sāktos no Videzmes šosejas netālu no Vangažiem līdz aptuveni Skultei, pieslēdzoties autoceļam Tallinas šosejai, tādējādi “Via Baltica” tranzītu plūsmu novirzot prom no Baltezera un Ādažiem.

Ministra birojā skaidroja, ka ideja par autoceļu Vangaži-Skulte ir ļoti nesena, tādēļ vēl nav skatīts tas, cik daudz zemes īpašumu ceļa būvniecības gadījumā būtu jāatsavina un kādas varētu būt projekta kopējās investīcijas.

Jau ziņots, ka sākti sagatavošanās darbi, lai Rīgas apvedceļu pārveidotu par četru joslu ātrgaitas autoceļu ar maksimālo braukšanas ātrumu līdz 130 kilometriem stundā, ko paredz Latvijas valsts autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģija līdz 2040.gadam.

Rīgas apvedceļa pārveidošanai par ātrgaitas automaģistrāli paredzēts sākt ietekmes uz vidi novērtējuma procedūru trim posmiem – autoceļa A5 posmam no Salaspils līdz Babītei, autoceļa A4 posmam no Baltezera līdz Saulkalnei, kā arī iespējamajam jaunajam “Via Baltica” autoceļa E67 posmam Vangaži-Skulte.

Linkaits norādīja, ka ilgtermiņa autoceļu attīstības stratēģija ir apstiprināta Autoceļu padomē, kā arī ir izstrādāts rīcības plāns. “Veicam pirmos soļus, lai šo plānu īstenotu. Pirmais attīstības virziens ir Rīgas apvedceļa pārbūve par mūsdienīgu autoceļu, kas ne tikai dotu laika ietaupījumu autobraucējiem, bet arī novirzītu autoplūsmu apkārt Rīgai un samazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Stratēģiska plānošana un savlaicīga izpēte ir nozīmīga, lai nodrošinātu papildu finansējuma avotu piesaisti autoceļu izbūvei,” pauda ministrs.

Tāpat Linkaita birojā atzīmēja, ka lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras piemērošanu minētajiem autoceļu posmiem ir pieņemts Vides pārraudzības valsts birojā pēc VSIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC) ierosinājuma. Lai sāktu ietekmes uz vidi novērtējumu, nākamo divu mēnešu laikā LVC plāno veikt iepirkumus par ietekmes uz vidi novērtējuma pakalpojumu.

Avots: aprinkis.lv

Izsaki savas domas...

avatar
Citi šobrīd lasa: